Fripturică de primăvară

Ingrediente:

  • 1,5 kg – 2 kg cartofi noi, 8-10 felii carne de porc (poate sa fie pulpă, cotlet, ceafă, un ardei gras mai mare sau doi mai mici, 2-3 roşii, 500 ml smântână, 400 ml lapte, sare, piper, untură sau unt, cu care se unge tava.

Mod de preparare:

Carnea se va bate uşor, ca pentru şniţele, după care se condimentează.

Cartofii, ardeii şi roşiile se feliază în rondele subţiri. Smântâna se subţiază cu laptele şi se condimentează, după gust. Se pregăteşte apoi o tavă termorezistentă, care se unge din abundenţă cu untură sau unt. În tava unsă se aşează jumătate din feliile de cartofi, apoi carnea condimentată. Peste carne se aranjează feliile de  roşii şi ardei. Totul se acoperă cu jumătate din cantitatea de smântână cu lapte, după care se pune ultimul strat de cartofi. La final, peste ingredientele din tavă se toarnă smântâna rămasă. Tava se acopere cu folie şi se dă la cuptor. După aproximativ 30 de minute, se ia folia pentru a se rumeni cartofii din tavă. Friptura se poate servi cu sos de maioneză şi ketchup.

Găluşte cu cireşe

galusteIngrediente:

două ouă, 1/2 l lapte, un pahar făină, 50 g unt, 5-6 linguri pesmet, 3 linguri zahăr pudră, 1 pliculeţ zahăr vanilat, 1/2 kg de cireşe.

Mod de preparare

Laptele se pune la fiert, iar când începe să clocotească se toarnă făina, în ploaie, amestecându-se continuu, până ce aluatul format se desprinde de pe oală. După ce s-a răcit, aluatul se pune pe o planşetă de lemn şi se frământă împreună cu untul, ouăle, apoi se lasă o oră la rece. După acest interval, se întinde o foaie mai groasă, care se taie în pătrăţele, în care se pun una-două cireşe întregi. Se formează apoi în mână găluştele, care se pun la fiert în apă cu sare, lăsându-se aproximativ 10 minute, până se ridică deasupra. Găluştele se scot apoi cu ajutorul unei spumiere şi se dau prin pesmet rumenit, după care, se presară cu zahăr pudră amestecat cu zahăr vanilat.

RUBARBA

rubarbaEste o sursă foarte importantă de vitamine, minerale şi fibre alimentare.   Conţine un compus natural numit luteină, care are o serie de beneficii pentru organism, îmbunătăţind  sănătatea pielii şi a ochilor. Luteina neutralizează radialii liberii, care sunt periculoşi şi pot duce la cancer. Compuşii care conferă plantei culoarea intensă sunt antioxidanţi puternici, care îmbunătăţesc sănătatea şi previn îmbolnăvirile. Consumată în stare proaspătă, rubarba ajută la echilibrarea acizilor stomacali şi la reglarea digestiei. Reduce colesterolul, având şi proprietăţi antioxidante, antiinflamatorii şi antialergice. Ajută şi în caz de inflamaţii ale ficatului, fiind ideală în caz de hepatită.

Atenţie!

De la rubarbă se consumă doar tijele, frunzele fiind toxice. Persoanele cu afecţiuni cardiace trebuie să o consume cu moderaţie sau chiar să consulte medical.

Gem de rubarbă

Ingrediente: un kilogram de tije de rubarbă, 700 g zahăr.

Mod de preparare:

Tijele se spală bine, dar nu se curăţă de coaja aceea subţire, roşiatică, care-i dă culoare. Se taie apoi în cubuleţe mici, se adaugă zahărul şi se lasă peste noapte, timp în care tijele se vor înmuia. A doua zi se vor pune la fiert, fără apă, pentru că lasă zeamă foarte multă. Se fierbe până se încheagă şi nu se adaugă arome, rubarba având un gust dulce-acrişor foarte bun.

http://sanatate.acasa.ro/

http://www.reteteculinare.ro/

 

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *