Partea pe care dormim – vitală pentru sănătatea noastră

În urma studiilor efectuate, oamenii de știință au ajuns la concluzia că felul în care dormim își poate pune amprenta asupra sănătății.

Există mai multe moduri în care oamenii preferă să doarmă, iar acest lucru are o strânsă legătură cu organele din corpul nostru. Şi cum fiecare poziţie în parte ne afectează diferit, iată ce ne recomandă specialiștii:

 Dormitul pe partea stângă

Datează din cele mai vechi timpuri. Călugării practicau acest stil de dormit pentru o lungă perioadă de timp, cu scopul de a stimula digestia, mai ales după servirea meselor. O altă dovadă care vine în sprijinul acestei teorii se regăseşte în medicina orientală. Și aceasta, la rândul ei, sugerează dormitul pe partea stângă ca fiind cea mai indicată alegere în cazul în care se doreşte o sănătate de fier.

În zilele noastre, s-a ajuns la concluzia că dormitul pe stânga este benefic întrucât facilitează funcţionarea organelor interne şi a circulaţiei sanguine.

Drenează sistemul limfatic

Splina, care se află pe partea stângă a corpului, este o parte fundamentală a sistemului limfatic, ajutând la buna funcționare a acestuia și la filtrarea sângelui. Iar dacă dormim pe stânga, lichidele vor fi direcționate mult mai ușor către splină.

Favorizează digestia

Dacă dormim pe stânga, vom avea o digestie mai bună, întrucât  această poziție de somn ajută stomacul să lucreze treptat și să nu facă totul deodată, așa cum se întâmplă dacă dormim pe partea dreaptă.  Ajută și pancreasul, aflat tot pe stânga, care alocă mai ușor enzimele şi sucul gastric. Tot pentru îmbunătățirea digestiei este recomandată odihna de 10 minute pe partea stângă, după masă.

Pentru buna funcționare a inimii

Această poziție de somn ajută inima, care se află tot pe partea stângă a corpului. Iar dacă dormim pe această parte, vom fi mai sănătoși întrucât inima va pompa sângele mai ușor și mai bine.

Dormitul pe partea dreaptă

Încetinește procesul limfatic, iar toxinele din corp nu sunt filtrate. De aceea, pot apărea probleme de digestie și arsuri la stomac.

Dormitul pe spate

Previne durerile de spate și de ceafă, permițând coloanei vertebrale să fie aliniată corect. Combate refluxul acidului gastric. Dar această poziție poate avea și un dezavantaj întrucât relaxează mușchii maxilarului și ai limbii, agravând sforăitul. În plus, dacă brațele vor fi în sus, se adaugă o presiune mai mare pe umeri, și are ca rezultat durerea de a doua zi. S-a mai constatat că persoanele care dorm în această poziție au un nivel scăzut de oxigen în sânge, ceea ce ar putea fi o problemă pentru cardiaci sau pentru cei cu afecțiuni pulmonare, agravând astmul și crescând riscurile dificultăților respiratorii.

 Dormitul pe burtă

Este reconfortant la început, dar în timp, poate înrăutăți problemele în partea superioară a corpului, ducând la dureri  presiuni musculare în zona capului și gâtului. Dormind într-o astfel de poziție, coloana se curbează accentuat și nu suportă greutatea corpului. De asemenea, poate compromite respirația și circulația sângelui, susțin medicii. Persoanele care dorm în această poziție se plâng des de amorțeală și furnicături la degetele de la mână, cauzate de faptul că-și țin mâinile sub corp  sau sub pernă.

 Dormitul pe o parte

Este ideal pentru persoanele care sforăie, sau pentru cei care au dureri de spate sau ceafă. Dar această poziție poate duce la îmbătrânirea pielii, din cauza presiunii tenului pe pernă.

Poziția fetală

Este dormitul pe o parte, cu genunchii la piept, pe care îl preferă foarte multe persoane. Această poziție ajută la refacerea uzurii coloanei vertebrale. În timpul zilei, coloana este supusă unei presiuni mari, iar discurile se comprimă unul într-altul. Dormitul în poziție fetală le distanțează din nou, iar apa este atrasă către discuri și ajută la repararea uzurii. Dar, în timp, poate duce la dureri de spate sau la apariția ridurilor. http://sanatatea.ro, http://www.descopera.ro

VĂ PLACE ACEST ARTICOL? DISTRIBUIȚI-L!
0
0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Doriți să vă înscrieți în discuție?
Simțiți-vă liber să contribuiți!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.