Un proiect de succes la Școala Gimnazială „Horea, Cloșca și Crișan” Brad

 

Actualele politici europene în domeniul educației au ca prioritate naţionalǎ, educaţia adulților şi învǎţarea permanentǎ, coordonarea instituţionalǎ şi politicǎ, programele de formare oferite de UE, fiind un important element al formării continue pentru personalul implicat în educație.

11200800_10153396657664464_3233909538504608076_nAlierea școlilor românești la standarde europene implică aderarea la proiecte și parteneriate între instituții din țări ale uniunii. Fructificând avantajele acestui tip de proiecte, Școala Gimnazială „Horea, Cloșca și Crișan” Brad a contactat prin intermediul programului eTwinning o instiutție școlară din Vasto Italia, Nuova Direzione Didattica. În calitate de coordonator, instituția italiană a cooptat alți cinci parteneri europeni, printre care și școala noastră, în urma unor exigențe bine definite.

Rezultatul a fost demararea unui proiect Erasmus+, de tip parteneriate strategice în domeniul școlar, acțiunea KA2, printre ceilalți parteneri numărându-se școli din Spania, Franța, Polonia și Turcia, prin intermediul programului Erasmus+ și a Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale din România.

Proiectul „Effective Teaching of Mathematics” care se derulează în intervalul 1.09.2014 – 31.08. 2016 își propune predarea – învățarea matematicii prin metode și mijloace moderne.

În perioada 7-12 iunie școala noastră a fost gazda celei de-a treia întruniri transnaționale din cadrul reuniunilor, primind cadre didactice din celelalte cinci țări. Întrunirea a avut printre obiective: interpretarea centralizată a chestionarelor aplicate părinților, elevilor și profesorilor care predau disciplina matematică, referitoare la dificultățile și provocările care se întâmpină în predarea – învățarea matematicii; prezentarea unor modele de bune practici utilizate pentru învățarea activă a matematicii; realizarea unor lecții demonstrative utilizând metode active de predare – învățare a matematicii aplicate.

Prezentarea curriculumului național pentru disciplina matematică – clasele II, III, IV, de către fiecare țară parteneră a avut loc la sediul Inspectoratului Școlar Județean al Jud. Hunedoara, la invitația doamnei inspector general, prof. Maria Ștefănie,  în prezența echipei de management a școlii noastre formată din profesorii Ștefan Bogdan, Csenteri Oana, Groza Giorgia, Dioanca Telca, Țendea Florina. Ne-au fost gazde doamna inspector general adjunct, prof. Marta Mate, doamna inspector pentru programe europene, prof. Ioana Jurca, inspector pentru curriculum, prof. Angela Suciu, inspector pentru învățământul primar, prof. Alina Tărchilă, inspsector școlar limbi moderne, prof. Mirela Crăciun.

Participanții au fost antrenați în activități dintre cele mai diverse. În cadrul work-shopurilor desfășurate s-au stabilit regulile grupului ETEMAT Romania, păreri și informații despre sistemul educațional românesc, așteptările pe care participanții le au de la această întâlnire, două secvențe de lecție utilizând matematica aplicată, predate de doamnele prof. înv. prim. Rișcuța Dorina – clasa a III-a B și Țendea Florina – clasa a IV-a C, program artistic susținut de elevii clasei a IV-a B – prof. Circo Cornelia și Csenteri Oana. De asemenea, participanții au intrat în legătură și cu particularitățile învățământului preșcolar prin activitățile organizate de doamnele educatoare de la Grădinița „Floare de colț” din Brad, director prof. Ana Aurelia.

Delegația multiculturală a fost invitată la sediul Primăriei Brad, domnul primar Florin Cazacu îmbrățișând deschiderea pe care școala noastră o manifestă spre acest gen de activități de formare și colaborare, schimb de experiență în vederea unei conlucrări eficiente între profesorii aparținând unor sisteme educaținale diferite.

În categoria vizitelor interculturale, invitații noștri au avut ocazia să vadă Muzeul Aurului, Muzeul de Etnografie și Catedrala Ortodoxă din Brad, dar și alte bijuterii arhitectonice ale județului nostru, Castelul de la Hunedoara, Cetatea Devei, Mănăstirea Crișan sau obiective istorice și culturale din Sibiu, Alba Iulia și Cluj.

Experiențele de acest gen ar trebui să fie pentru toți participanții la actul educațional mobilizatoare și determinante, atât pentru evoluția profesională personală, prin programele de formare continuă ale educatorilor, cât și pentru progresul educabililor, încercând cu toții să facem eforturi pentru a fi pregătiți să formăm elevii în spiritul valorilor europene.

Prof. Groza Giorgia Voichița

Școala Gimnazială „Horea, Cloșca și Crișan” Brad

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.