Mai bine de o treime dintre români ar cumpăra o maşină electrică

Interesul faţă de maşinile electrice se situează la cotele cele mai înalte în România şi Italia, unde 36% dintre respondenţiichestionaţi în cadrul unui studiu realizat de E.ON şi Kantar EMNID s-au pronunţat în favoarea autovehiculelor cu propulsie electrică.

Pe de altă parte, desicunoscuţica fiindîmpătimiţi ai motoarelor şi ai tehnologiei de ultimă generaţie, doar 16% dintre germanii participanţi la sondaj – şi care au declarat că plănuiesc să cumpere o maşină- ar opta pentru una electrică.

La nivel european, cehii sunt şi mai sceptici decât germanii,doar 13% dintre ei fiind deschişila ideea ca următoarea lormaşină să aibă propulsie electrică,.

Motivele pentru care o maşină electrică nu constituie,în toate cazurile,primaopţiune pentru următoarea achiziţie auto sunt diverse, dar cert este că pe primele locuri se situează preţul ridicat, densitatea încă redusă a staţiilor de încărcare şiproblema autonomiei.

Pentru români, principala reţinere în a cumpăra o astfel de maşină o reprezintă preţul, indicat de 44% dintre cei care au participat la studiu. În schimb, în Germania, autonomia maşinii este percepută ca un factor critic, 68% dintre respondenţi menţionând-o ca fiind motivul pentru care preferă în continuare un autovehicul cu motor convenţional.

Totuşi, argumentele împotriva maşinilor electrice sunt în scădere de la an la an, pe măsură ceavantajele e-mobilităţiisunt explicate şi promovate mai intens.

Sondajul mai arată şifaptul că motoarele diesel cunosc un declin în Europa. Doar 21% dintre români mai iau în considerare maşinile cu această motorizare pentru o viitoare achiziţie. În Germania şi Ungaria, dieselul are un coeficient de aprobare de doar 13%, cel mai mic din toate ţările în care s-a derulat sondajul. Notă discordantă face doar Turcia, unde aproape jumătate dintre cei intervievaţise văd conducând o maşină cu motor diesel.

Rezultatele fac parte din studiul “Trăind în Europa”, realizat în prima lună a acestui an, în cadrul căruia E.ON și Kantar EMNID au chestionat circa 10.000 de oameni din Danemarca, Franţa, Germania, Italia, Marea Britanie, Republica Cehă, România, Suedia, Turcia și Ungaria.

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

5 × 5 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.