O nouă amânare pentru autostrada Lugoj-Deva

Marţea neagră a ministrului Transporturilor Lotul 4 este recepţionat. Problemele au apărut la lotul 3.

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, poate spune că a trăit o adevărată zi de marţi 13, neagră, în care toate ceasurile au fost rele, după ce nu a reuşit să inaugureze în trafic loturile 3 şi 4 ale autostrăzii Deva-Lugoj. Cele două loturi, care însumează 43 de kilometri, au fost promise şoferilor de mai multe ori în acest an, ministrul afirmând că ele vor fi recepţionate şi că se va putea circula pe ele până la Sfânta Maria, de 15 august.

Iată că nu s-a întâmplat aşa, iar vinovaţii vor fi, cu siguranţă găsiţi de cei în drept. Rămâne însă gustul amar al şoferilor care, în ciuda faptului că plătesc taxe peste taxe, sunt nevoiţi să-şi rupă maşinile prin gropi, să circule cu viteza melcului şi să-şi pună viaţa în pericol atunci când urcă la volan din cauza infrastructurii de slabă calitate.

Marţea viitoare pe lotul 4

În tot acest noian de veşti triste se desprinde încă un termen, de data asta, marţea viitoare, la care lotul 4, între Şoimuş şi Ilia, va fi deschis circulaţiei pentru maşini. Lotul 3, cel dintre Ilia şi Margina, cu excepţia tronsonului de 10 kilometri dintre Holdea şi Margina, va fi deschis până la sfârşitul lunii august, este ultimul termen avansat.

„Am decis să vin marţi, (ieri, n.r.) la lotul 4 şi lotul 3 ale autostrăzii Lugoj-Deva pentru a discuta, ultima oară, cu antreprenorul de pe lotul 3. Lotul 4 este finalizat, s-a făcut recepţia, şi, ce este cel mai important de menţionat, săptămâna viitoare, cel târziu marţi, va fi dat în trafic. Antreprenorul spaniol a primit o înştiinţare de remediere pentru neconformităţile găsite la lotul 3, pentru a le remedia într-o perioadă de 10 zile. Asta înseamnă că joia viitoare, dacă nu remediază aceste neconformităţi care ţin de siguranţa traficului, Compania de Autostrăzi va purcede la rezilierea contractului, va prelua autostrada – Compania de Autostrăzi, va face acele remedieri care se pot face în zece zile şi vom da în trafic şi ceilalţi kilometri, până la sfârşitul lunii august”, a spus ministrul Transporturilor, sosit pe şantierul autostrăzii de la Şoimuş.

Penalizări pentru spanioli

Răzvan Cuc a menţionat că nu va arăta „clemenţă” faţă de antreprenorul spaniol, în acest context ministrul Transporturilor amintind că firma contructoare a primit o penalitate de 75 de milioane de lei pentru întârzierile la lotul 3.

„Antreprenorul de pe lotul 3 (Asocierea SC Teloxim Con SRL – COMSA SA – Aldesa Construcciones SA- Arcadis Eurometudes SA –  n. r.) este un antreprenor care a avut probleme în execuţie la această autostradă. Eu nu pot fi subiectul unor şantaje în general şi nu am să fiu niciodată. Fiindcă au fost probleme pe acest lot, noi nu putem omite acest lucru, nu putem risca să avem un Sibiu-Orăştie din nou şi, atunci, compania, în urmă cu două săptămâni, a înaintat un act adiţional către societatea din Spania care execută lucrările acolo pentru a cere prelungirea termenului de garanţie de la 4 ani la 10 ani. (…) Şi dacă sunt nişte constructori atât de buni, cu un palmares atât de mare, pe care i-au susţinut foarte, foarte mult cei din Compania de Autostrăzi, atunci trebuie să-şi asume această garanţie”, a explicat ministrul.

Recepţie la autostradă

 Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a început, luni, 12 august, recepţia lucrărilor la lotul 4 al autostrăzii Lugoj- Deva, delimitat între nodul rutier Şoimuş de lângă Deva şi localitatea Ilia, pe o lungime de 22 de kilometri. Însă, lotul 4 al autostrăzii Lugoj-Deva nu poate fi dat în circulaţie pentru că bretelele rutiere care ar fi permis descărcarea traficului se află pe lotul 3 al autostrăzii, unde recepţia nu a putut fi făcută din cauza unor deficienţe apărute.

De asemenea, şoferii nu vor putea circula direct pe autostradă între Lugoj şi Deva, deoarece pe o porţiune de circa 10 kilometri, între localităţile Holdea şi Margina, trebuie construite tunelurile pentru urşi, iar lucrările pentru acest tronson au fost scoase la licitaţie în vara acestui an.

Peste un miliard de lei pentru loturile 3 şi 4

 Conform datelor de pe site-ul CNAIR, lucrările la loturile 3 şi 4 ale autostrăzii Lugoj-Deva au început în noiembrie 2013. Lotul 3 are o lungime de 21,14 kilometri, iar lucrările au fost contractate la o valoare de 579,92 milioane lei, fără TVA. Din această sumă, 492,93 milioane lei, adică 85%, reprezintă Fonduri de Coeziune, iar diferenţa de 86,98 milioane lei a fost asigurată din fonduri ale Guvernului României.

Lotul 4 are o lungime de 22,1 kilometri, iar valoarea contractului este ridică la 419,39 milioane lei, fără TVA. Contractul a fost finanţat cu 356,48 milioane lei din Fonduri de Coeziune, adică 85% din suma totală. Diferenţa de 62,9 milioane lei, adică 15%, a fost asigurată din fonduri ale Guvernului României.

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

5 × three =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.