.

Acţiuni de control ale ITM Hunedoara în perioada 7 – 13 noiembrie 2020 si declanşare Campanie naţională

În ultima săptămână (perioada 7-13 noiembrie) inspectorii de muncă din cadrul I.T.M. Hunedoara au efectuat un număr de 105 acţiuni de control.

Controalele s-au efectuat atât în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă (70 ), cât şi în domeniul relaţiilor de muncă (35).

Numărul sancţiunilor contravenţionale aplicate a fost de 57, din care 44 în domeniul SSM şi 13 în domeniul relaţiilor de muncă. Din totalul acestora, 50 au fost avertismente (43 pentru încălcarea prevederilor legislaţiei de securitate şi sănătate în muncă şi şapte privind încălcarea legislaţiei specifice din domeniul relaţiilor de  muncă).

Au fost aplicate şapte amenzi în sumă totală de 225.000 lei (220.000 în domeniul relaţiilor de muncă şi 5.000 în cel al securităţii şi sănătăţii în muncă). În timpul controalelor la un număr de cinci angajatori au fost găsite în total 11 persoane care nu aveau întocmite forme legale.

Din totalul de 70 controale efectuate în domeniul SSM, un număr de 14 controale s-au făcut în urma unor acţiuni comune la nivelul judeţului cu alte instituţii (I.S.U., I.P.J., I.J.J., D.S.P., C.J.P.C., D.S.V.S.A.).

Au fost descoperite 96 deficienţe (52 în domeniul relaţiilor de muncă şi  44 în domeniul SSM) pentru care s-au lăsat măsuri şi termene  de realizare. Deficienţele constatate de inspectorii de muncă s-au referit la : primirea la muncă a salariaţilor fără a încheia forme legale de angajare, netransmiterea contractelor în aplicaţia Revisal, lipsa copiilor contractelor de  muncă la punctele de lucru, neorganizarea adecvată a activităţii de securitate şi sănătate în muncă, lipsa evidenţei clare a timpului efectiv de muncă, lipsa evaluărilor riscurilor de la locurile de muncă sau neincluderea riscului de contaminare cu noul coronavirus în evaluările făcute, neadaptarea planurilor proprii de prevenire şi protecţie cu noile riscuri şi implicit neefectuarea instruirii lucrătorilor cu privire la prevenirea riscurilor de contaminare cu Covid-19.

În perioada menţionată au fost soluţionate 15 de petiţii care semnalau în principal neachitarea drepturilor salariale, neacordarea concediului de odihnă, a zilelor de repaus săptămânal sau deficienţe pe linia sănătăţii şi securităţii în muncă.

În data de 10 noiembrie s-a declanşat o campanie de control la firmele care au peste 50 de salariaţi. Campania se va derula până în data de 24 noiembrie inclusiv atât în domeniul relaţiilor de muncă cât şi în domeniul SSM, la finalul campaniei vom reveni cu date exacte şi un nou comunicat de presă .

Partajează această știre

Lasă un răspuns

Noutăți
Mica Publicitate