Ce gătim în week-end?

Varză a la Cluj

Ingrediente: o varză medie (cam de 2 kg), 800g  un kg carne de porc tocată, două cepe, o ceaşcă de orez, două-trei roşii sau două linguri pastă de tomate, mărar, sare, piper, foi de dafin.

Mod de preparare:
Varza se toacă mărunt, se căleşte în două-trei linguri de ulei, timp de 15-20 de minute, până se înmoaie. Ceapa se căleşte şi ea, se adaugă apoi orezul, iar după puţin timp, se pune o ceaşcă de apă. După ce scade apa, la acest amestec se adaugă carnea tocată, se mai pune puţină apă şi se lasă pe foc, până scade. La final, se adaugă sarea, piperul şi mărarul tocat fin.
Se pregăteşte apoi o cratiţă încăpătoare, în care se pune un strat de varză, apoi carnea tocată. Se repetă de câteva ori acest procedeu în aşa fel încât ultimul strat să fie de varză. Opţional, se pot adăuga şi câteva felii de bacon şi foi de dafin. Se toarnă apoi apă până la nivelul ultimului strat, iar cratiţa se dă la cuptor. După circa 30 de minute, deasupra se pun roşiile decojite şi tăiate felii sau bulionul. Se mai lasă la cuptor câteva minute, până se rumeneşte varza deasupra. Varza a la Cluj se serveşte cu smântână şi ardei iute.

Plăcintă cu brânză

Ingrediente: 500 g brânză de vaci, 450 g smântână, 100 g unt la temperatura camerei, 8 ouă, 7 linguri făină, 7 linguri zahăr, un plic praf de copt, coaja rasă de la o lămâie, opțional: stafide, fructe, nuci, unt pentru tapetare, dulceață de caise pentru servire, zahăr pudră.

Mod de preparare

 Se pregătește un castron mai mare, în care ingredientele se vor pune în ordinea în care au fost scrise mai sus. După omogenizare, compoziția obținută se toarnă într-o tavă cu pereții înalți, tapetată cu unt (fără făină). Tava se lovește  de masă în așa fel încât aluatul să se așeze uniform și să se elimine aerul din el. Tava se dă apoi la cuptorul preîncălzit, ținându-se aproximativ 25-30 de minute. În timpul coacerii, prăjitura va crește foarte mult, dar după ce va fi scoasă din cuptor se lasă. Se poate servi atât fierbinte, cât și rece.

 

Sfecla roșie

Bogată în vitamine și minerale, sfecla roșie are o mulțime de calități. Cercetările recente au arătat că sfecla roşie are puterea de a controla starea de spirit, datorită unei substanțe din conținutul ei, despre care se ştie că relaxează mintea şi ameliorează depresia. Conţine carbohidraţi care se transformă în energie pentru organism, are puţine calorii şi satisface pofta de dulce, ne spune docrorulzilei.ro. Ajută la îmbunătățirea metabolismului. În urma studiilor efectuate s-a ajuns la concluzia că, dacă ar fi consumată pe scară largă, sfecla roșie ar putea reduce cu 10% decesele cauzate de bolile cardiovasculare. Betacianina, care dă culoare roșie, este un antioxidant puternic având proprietăți de prevenire a cancerului, spun cercetătorii. Nutriţioniştii folosesc sfecla roşie sau sucul acesteia pentru a testa nivelul acidului din stomac. Dar, sfecla roșie este folosită cu succes și în bucătărie.

Borș de sfeclă roșie

Se alege o sfeclă roșie, care se curăță, se taie fideluțe și se pune la fiert în doi litri de apă. Când apa dă în clocot, se adaugă doi morcovi feliați și o ceapă tocată mărunt. După aproximativ 20 de minute, când legumele sunt aproape fierte, se adaugă și doi cartofi, tăiați cubulețe. Când cartofii sunt fierți, ciorba se acrește cu un litru de borș clocotit, se adaugă pătrunjel și leuștean. Ciorba se mai lasă 2-3 minute pe foc, iar între timp se bat două ouă și se adaugă în borșul clocotit, amestecându-se imediat, pentru a nu se coagula.

(Rețete de la cititoare)

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.