.

DEBUTUL ÎN SEMESTRUL AL DOILEA SUB SEMNUL OPTIMISMULUI, AL CALITĂȚII ÎNVĂȚĂMÂNTULUI

Inspectoratul Şcolar Judeţean Hunedoara, în calitate de instituţie publică de învăţământ, are un rol definitoriu în implementarea principiului egalităţii de şanse în educaţie, îmbunătăţirea performanţelor educaţionale, a abilităţilor şi competenţelor tuturor copiilor şi tinerilor din judeţ, prin accesul la un sistem de educaţie de calitate, relevant şi incluziv, necesar pentru creştere economică şi prosperitate.

Pe acest fond prof. dr. Maria ȘTEFĂNIE, Inspector școlar general, ne-a declarat în exclusivitate:

– La începutul semestrului al doilea ne propunem abordarea cu maximă responsabilitate a schimbărilor şi măsurilor implementate de Ministerul Educaţiei și Cercetării, care privesc reconstrucţia sistemului de învăţământ pe coordonate ale calităţii, ale eficienţei şi relevanţei educaţiei oferite. În acest sens, ne dorim să fim cât mai aproape de elevii noștri în efortul acestora de a deveni tineri cu valori morale şi competenţe-cheie dezirabile, care să-i ajute să parcurgă un semestru mai lung și plin de provocări. Primele provocări din acest semestru, sunt adresate elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a care vor susține simulări ale examenelor naționale, organizate la nivel județean, pentru Examenul de Bacalureat și pentru Evaluarea Națională.

De asemenea, ne dorim să fim alături și de colegii noștri, pe care îi încurajăm în abordarea curriculară creativă și a educației centrate pe crearea de competențe.  Astfel, tot mai multe cadre didactice, cu specialități diferite, vor participa la proiectul național Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți – CRED, în vederea creșterii calităţii şi eficienţei educaţiei din perspectiva pregătirii pentru o societate bazată pe cunoaştere.

În continuare, suntem preocupați de asigurarea egalității de șanse prin sprijinirea accesului la educație a elevilor proveniți din medii dezavantajate, în vederea prevenirii marginalizării și excluziunii sociale, prin facilitarea accesului tinerilor la programe de educație și formare profesională de tip „A doua șansă”, dar și prin implementarea unor programe naționale de asigurare a succesului școlar și a tranziției spre învățământul terțiar, cum ar fi proiectul ROSE.

Totodată, una din prioritățile Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara este reprezentată de susținerea și încurajarea excelenței în educație. În acest sens urmărim promovarea exemplelor de bună practică şi a rezultatelor obţinute de elevii hunedoreni la concursuri şi olimpiade şcolare naţionale şi internaţionale, dar vom fi implicați și în acest an, în organizarea etapelor naționale ale unor concursuri și olimpiade școlare, în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării, astfel: Olimpiada națională de matematică pentru școlile/secțiile cu predare în limba maghiară, care se va desfășura în perioada 11 – 16 februarie 2020, la Liceul Teoretic „Teglas Gabor” Deva și la care vor participa 325 elevi din clasele V – XII; Concursul național „Călătoria mea multiculturală”, ce reunește la Deva, în perioada 19 – 21 martie 2020, 30 echipe a câte 3 elevi, care se vor întrece pe scena Teatrului de Artă prezentând scenete pe tema: „Trăim împreună în diversitate”; Olimpiada națională de științe socio-umane, care se va desfășura la Colegiul Național „Decebal” Deva, în perioada 06 – 10 aprilie 2020, olimpiadă la care sunt așteptați să participe 150 elevi din ciclul gimnazial și 350 elevi din ciclul liceal; Olimpiada națională corală, competiție destinată ansamblurilor corale din toată țara, la care vor participa 650 elevi, însoțiți de 65 profesori însoțitori, 28 profesori dirijori, 28 profesori corepetitori și 26 membri ai Comisiei centrale, în perioada 13 – 15 aprilie 2020, la Teatrul de Artă Deva.

În acest moment, dorim elevilor noștri putere de concentrare, perseverență, bucurii și reușite care să le răsplătească eforturile. Părinților, partenerii noștri, le dorim multă sănătate, înțelegere și capacitate de implicare permanentă în formarea tinerilor noștri, iar dascălilor, colegii noștri, decizii inspirate în activitatea didactică și realizări depline.

Ioan Vlad

Georgeta-Ileana Cizmaș

Partajează această știre

Lasă un răspuns

Noutăți
Mica Publicitate