.

Ne dorim realizarea a tot ce ne-am propus

La Liceul Teoretic „Traian Lalescu” Hunedoara – după cum ne spunea prof. Dalia MOLNAR (foto) în calitatea sa de director – învață în prezent aproape 1000 de elevi, sub îndrumarea atentă și competentă a cadrelor didactice.

Ca exponenți ai educației, dar mai ales ca mentori, traversăm cu toții o perioadă dificilă, trăim o experienţă inedită, de asumare a responsabilităţii individuale şi colective, de consolidare a grupurilor de elevi, calități ce se dobândesc anevoios chiar și în condiţii obişnuite.

Încă din 1 septembrie s-a dispus organizarea procesului de învățământ conform reglementărilor în vigoare, respectând regulile impuse de situația pandemică; distanțarea elevilor, montarea de separatoare, acolo unde a fost cazul, precum și asigurarea condițiilor igienico-sanitare atât pentru elevi cât și pentru întreg personalul școlii. Primăria municipiului Hunedoara, cu care avem o colaborare deosebit de bună, ne-a susținut financiar în toate aceste demersuri. Ca sistem de organizare al procesului didactic funcționăm în scenariul galben, care presupune ca o parte dintre clase, mai numeroase, să fie împărțite în două grupe, prezente la școală prin rotație, la interval de o săptămână.

Această decizie o cosiderăm benefică pentru elevi, pentru ca aceștia să nu stea „departe de școală” o perioadă prea lungă. Astfel, elevii claselor din învățământul primar, claselor a V-a, a VIII-a și  claselor  a XII-a (A și B) sunt prezenți integral la școală, cu desfășurarea lecțiilor „față în față”.

Elevii claselor a VI-a, a VII-a, a IX-a, X-a, a XI-a și o clasă de a XII-a (C) funcționează  prin alternarea celor două grupe de elevi ale fiecărei clase.

Deși se încearcă eficientizarea la maxim a procesului didactic în cazul predării online, unii dintre elevii aflați acasă consideră comunicarea cu profesorii și colegii lor deficitară, diferită față de prezența lor efectivă în școală.

O parte dintre elevi nu dețin dispozitive electronice conectate la Internet necesare participării la cursurile online. Pentru a veni în sprijinul lor sunt în desfășurare două programe, susținute prin fonduri europene, care vor asigura, gratuit, în regim de comodat, dispozitivele electronice necesare. Primul dintre acestea, Programul Național Școala de Acasă, se derulează cu sprijinul Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara și al Ministerului Educației și Cercetării. În ceea ce privește cel de-al doilea program, Programul Operațional Competitivitate, (axa prioritară 2 – Îmbunătățirea conținutului digital și a infrastructurii TIC în domeniul e-educația, e-incluziune, e-sănătate, e-cultură, Secțiunea e-educație), Primăria Hunedoara a început demersurile pentru depunerea proiectului care va presupune achiziția de echipamente electronice pentru elevi.

În școala noastră se află în derulare subproiectul BEST (Bacalureat, Excelență, Studiu, Tenacitate), din cadrul proiectului ROSE, prin care elevii claselor de liceu beneficiază de pregătire suplimentară la disciplinele din care vor susține examenul de bacalaureat. Acest program vine în ajutorul elevilor de liceu încă din anul 2017, cu implicarea a 18 cadre didactice. Implementarea proiectului a avut rezultate imediate, încă din primul an, materializate prin îmbunătățirea considerabilă a rezultatelor elevilor la examen.

La nivelul unității școlare sunt implementate  două proiecte Erasmus+ de parteneriat strategic în domeniul educației – proiecte de schimb interșcolar: „Learning through Cooperation, Collaboration and Innovation” (2019-1-BG01-KA229-062289_3) și „Green World – Green Energy” (2020-1-AT01-KA229-077980_3).

Activitățile proiectelor implică schimburi de experiență cu cadre didactice și elevi din țări cum ar fi: Austria, Italia, Lituania, Spania, Bulgaria, Grecia, Suedia și Portugalia.

De asemenea,  s-au încris la Concursul de robotică 3 echipe din unitatea noastră școlară, lucru devenit deja o tradiție. În ultimii ani rezultatele au fost remarcabile atât la nivel național, cât și internațional.

Trebuie menționat faptul că în ultima lună s-a făcut selecția elevilor cu aptitudini deosebite, pentru pregătirea lor suplimentară, în vederea participării la olimpiadele școlare.

Chiar dacă anul acesta școlar suntem aduși în fața unor situații inedite și se impun măsuri speciale în ceea ce privește desfășurarea cursurilor, sperăm să putem realiza tot ceea ce ne-am propus, prin implicarea elevilor și a tuturor cadrelor didactice.

Ioan Vlad

Georgeta-Ileana Cizmaș

Partajează această știre

Lasă un răspuns

Noutăți
Mica Publicitate