Noi măsuri și reguli la Tribunalul Hunedoara

La Tribunalul Hunedoara, după cum ne-a informat purtătorul de cuvânt expert Irina Ildiko GLĂMAN (în foto), recent s-au stabilit noi măsuri și reguli în buna desfășurare a întregii activități de judecată și care se referă la prevenirea infectării cu coronavirusul SARS-CoV-2.

Iată câteva dintre acestea privind accesul, circulația și staționarea în sediul Tribunalului Hunedoara:

Accesul procurorilor și al personalului parchetului, al avocaților, consilierilor juridici, experților, interpreților, părților, participanților și publicului va fi permis pe intrarea principală (dinspre Parc) și se va realiza cu respectarea distanței sociale de minimum 1,5 m.

Indiferent de calitatea persoanei și de calea de acces, principală sau secundară, toate persoanele care intră în sediul Tribunalului Hunedoara și al Judecătoriei Deva vor fi testate cu scanerul termic în vederea stabilirii temperaturii corporale.

Efectivele de pază nu vor permite accesul în clădire persoanelor a căror temperatură corporală depășește valoarea de 37,5 grade, la două testări consecutive, efectuate la interval de 5 minute și nici persoanelor care prezintă simptome de viroză, gripă sau răceală.

Accesul în clădire nu va fi permis persoanelor care refuză testarea în vederea stabilirii temperaturii corporale.

Accesul în sediul Tribunalului Hunedoara și al Judecătoriei Deva va fi permis exclusiv persoanelor care poartă măști de protecție facială sau produse înlocuitoare care să acopere nasul și gura. Efectivele care asigură paza sediului instanței, indiferent de calea de acces la care sunt amplasate, vor refuza permiterea accesului persoanelor care nu poartă mască de protecție facială/produs înlocuitor care să acopere nasul și gura.

Personalul instanței care prezintă simptome de viroză, gripă sau răceală se va autoizola la domiciliu și va informa de îndată prim-grefierul tribunalului. Angajatul are obligația de a contacta medicul de familie în vederea stabilirii diagnosticului și de a prezenta concediul medical.

Personalul instanței care a intrat în contact cu o persoană care a fost depistată purtătoare a virusului se va autoizola la domiciliu imediat ce a aflat despre existența persoanei infectate și va informa de îndată prim-grefierul tribunalului.

Accesul în clădire al avocaților, consilierilor juridici, experților, părților, participanților și publicului va fi permis cu cel mult 15 minute înaintea intervalului orar destinat apelării cauzei.

În fiecare zi sunt programate ședințe de judecată, cel târziu la ora 8.15, grefierul de ședință va preda jandarmului de la postul de pază situat la intrarea principală în sediul tribunalului, lista cauzelor care se judecă în acea zi. În cuprinsul listei va fi înscris intervalul orar în care se dezbat cauzele. Lista cauzelor, cuprinzând intervalul orar, sala și etajul, va fi postată în ziua anterioară ședinței de judecată pe portalul instanței.

Jandarmul din postul de pază va chestiona fiecare persoană care dorește accesul în sediul Tribunalului Hunedoara și al Judecătoriei Deva cu privire la numărul cauzei în care este implicată sau cu privire la biroul (registratură, arhivă, informare și relații publice) la care dorește accesul.

Pentru depunerea cererilor și actelor de orice natură sau pentru studiul dosarelor, accesul la birourile registratură sau arhivă va fi etapizat, prin grija persoanelor însărcinate cu paza sediului instanței.

La biroul arhivă, grefierul arhivar va gestiona fluxul de persoane astfel încât între persoanele așezate la masa de studiu să fie un loc liber.

Pentru studiu dosare va fi permis accesul a maxim două persoane simultan.

La biroul registratură, grefierul registrator va gestiona fluxul de persoane astfel încât în interiorul biroului să fie prezentă o singură persoană.

Dacă există cazuri izolate în care o persoană nu deține mască de protecție, se află în imposibilitate de a-și procura de îndată și există urgență în permiterea accesului în sala de judecată, arhivă/ registratură, i se va pune la dispoziție o mască de protecție de unică folosință, de către jandarmul din postul de pază. Exclusiv în acest scop se vor pune la dispoziția jandarmilor din posturile de pază măști de protecție .

Așezarea în sală a publicului (inclusiv părți, avocați) se va realiza cu distanță de protecție de 1,5 – 2 metri între aceștia.

Ioan Vlad

Georgeta-Ileana Cizmaș

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.