.

Școala online – o reușită

Trăim într-o perioadă în care societatea trece prin numeroase schimbări din cauza pandemiei.

Pe acest fond, prof. Manuella Ioana TODOR, în calitatea sa de director adjunct la Liceul Tehnologic „Constantin Bursan” Hunedoara ne-a declarat: „Cursurile școlare desfășurate la unitatea noastră, în mediul online ne-au ținut conectați, ajutându-ne astfel, prin intermediul aplicațiilor precum WhatsApp, Messenger, dar și a platformelor educaționale (Google Classroom, Google Meet) să continuăm actul instructiv – educativ. Chiar dacă la început am fost luați pe nepregătite, împreună am învățat să învățăm, să depășim toate piedicile și să continuăm demersul didactic. Tehnologia ne-a ținut uniți și ne-a ajutat să ne apropiem unii de alții: profesori de elevi, elevi de materie,  reinventând astfel procesul educativ în secolul XXI.

În perioada de dinaintea vacanței de Paști, organizarea educației la distanță a presupus în cea mai mare parte utilizarea aplicațiilor de transmitere a mesajelor scrise sau a imaginilor (de exemplu – WhatsApp), convorbiri telefonice directe între cadrele didactice și elevi, diferite site-uri cu conținut educațional și platformele educaționale care permit conferințe video cu un număr ridicat de utilizatori (Zoom).

Elevii au primit teme și teste pe aceste platforme, existând astfel posibilitatea feedback-ului, pe baza căruia li s-a putut evalua activitatea; programul online având un pronunțat caracter interactiv.

În perioada de după vacanță, activitatea teoretică și practică (proiectată și coordonată de către maiștrii instructori) s-a  desfășurat după un program complet de studiu, utilizându-se orarul școlii din perioada anterioară; elevii au putut interacționa cu colegii și cu profesorii prin intermediul platformei Google Meet.

Pe platforma  Google Classroom, utilizată în a doua etapă (după vacanța de primăvară), profesorii au postat lecții și teme, teme proiect, dublate de video conferințe săptămânale (în funcție de materie), pentru ca elevii să primească lămuririle necesare în legătură cu materialele postate.

Activitatea depusă de către profesori și maiștri instructori în această perioadă a fost asiduă; s-au utilizat lecții/materiale și link-uri publicate pe diferite platforme metodologice, s-au creat materiale, teste etc., prin intermediul platformei Google  Classroom.

Totodată s-au desfășurat online activitățile pedagogice și de sprijin, de consiliere și coaching, activități din cadrul Proiectului ROSE-SCOP, proiect aflat în anul II de implementare, la care au participat cu precădere elevi din clasele terminale, dar și câțiva elevi din clasa a X-a.

Finalitatea acestor activități s-a materializat în creșterea performanțelor școlare și a reușitei la examenul de bacalaureat pentru elevii din clasele terminale.

Avantajele cursurilor online reprezintă o evoluție firească a metodelor moderne de predare-învățare, pe care acum am avut ocazia să le folosim cu maximum de eficiență: filmulețe, linkuri, exerciții online, teste pe platforme educative, proiecte interactive. Desigur, sunt și dezavantaje ale școlii online, referitoare la faptul că nu toți elevii au acces la internet sau nu dețin device-uri smart. Cu aceștia am făcut ore și teme prin telefon, încercând să fim cât mai aproape de ce a fost. Latura emoțională a relației profesor-elev-materie a avut cel mai mult de suferit, însă considerăm că am reușit să le dăm elevilor speranță, încredere și putere să treacă mai ușor peste această perioadă. În plus, am pus bazele unei colaborări virtuale pe care o vom folosi concomitent cu predarea în condiții normale, atunci când acest lucru va fi posibil.

Și a trecut timpul! Din starea de urgență, am trecut la starea de alertă!

Pentru elevii claselor terminale, a sunat ultimul clopoțel! Și, ca în fiecare an la începutul verii, am încheiat un capitol din cartea „Ani de liceu”, scris de elevi și profesori de la  Liceul Tehnologic „Constantin Bursan” Hunedoara.

Reușită a fost festivitatea de absolvire a elevilor de la Liceul Tehnologic „Constantin Bursan” Hunedoara, ocazie cu care ne-am întâlnit elevi, părinți, dascăli… Au fost momente unice, emoționante!

S-a predat cheia succesului, s-au înmânat diplome de merit, au fost desemnați șeful de promoție – Andrei Bogdan Pleșescu (cls. a XII-a zi)  și cel mai performant elev de la liceu seral –  Samuel Chicu (cls. a XIII-a), elevi cu care ne mândrim, deși le urmează exemplul mulți alții. Tot în această perioadă, elevii școlii noastre au participat la concursuri online în cadrul unor facultăți de elită (Facultatea de Chimie Industrială și Ingineria Mediului, Universitatea Politehnică Timișoara, Facultatea de Ingineria Materialelor și a Mediului, Universitatea Tehnică din Cluj Napoca) unde au obținut: Locul II la Concursul Național de Idei și Proiecte „Educația Ecologică – ECOSMARTIM”- Pleșescu Bogdan Andrei, Parnică Andrei Răzvan; Mențiune la Concursul SIMTECH-JUNIOR- Vințan Ioan Răzvan.

Felicitări absolvenților de la  Liceul Tehnologic „Constantin Bursan” Hunedoara, Succes la examene și mai ales la examenul Vieții!

Așteptăm cu drag absolvenții clasei a 8-a, pentru a continua și a aduce plus valoare activităților derulate de colegii lor mai mari.

„Construiește-ți viitorul, împreună cu noi!”

 Au consemnat Ioan Vlad și Georgeta-Ileana Cizmaș

Partajează această știre

Lasă un răspuns

Noutăți
Mica Publicitate