Campanie de curățare și întreținere a străzilor – Săptămâna 3!

Primăria Municipiului Deva aduce la cunoştinţa cetăţenilor că, în perioada 26-29 martie 2019, campania de curăţare şi întreţinere a străzilor, desfășurată de operatorul serviciului de salubrizare căi publice S.C. „Salubritate” S.A. Deva, continuă pe Bulevardul 22 Decembrie din municipiul Deva.

Calendarul de desfăşurare a campaniei:

– marți, 26 martie 2019Bulevardul 22 Decembrie: tronsonul cuprins între intersecția cu Bulevardul Nicolae Bălcescu şi intersecția cu drumul către Archia (pe sensul de mers spre Archia);

– miercuri, 27 martie 2019Bulevardul 22 Decembrie: tronsonul cuprins între intersecția cu drumul către Archia şi Dacia Service (pe sensul de mers spre Dacia Service);

– joi, 28 martie 2019Bulevardul 22 Decembrie: tronsonul cuprins între Dacia Service și intersecția cu strada C.A. Rosetti (pe sensul de mers spre centrul orașului);

– vineri, 29 martie 2019Bulevardul 22 Decembrie: tronsonul cuprins între intersecția cu strada C.A. Rosetti și intersecția cu Bulevardul Nicolae Bălcescu (pe sensul de mers spre centrul orașului).

Primăria Municipiului Deva face apel la toţi participanţii la traficul rutier să nu-şi parcheze autoturismele în zonele menţionate pentru a nu împiedica accesul utilajelor S.C. „Salubritate” S.A. şi desfăşurarea în condiţii normale a campaniei de curăţare şi întreţinere a străzilor.

Campania de curățare și întreținere a străzilor va continua și în alte zone din oraș.

Problemele de expropriere prezentate ministrului transporturilor de către primarul din Veţel

Primarul comunei Veţel, Ioan Henţiu, s-a întâlnit, zilele trecute cu ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, în timpul vizitei pe care oficialul guvernamental a efectuat-o pe Culoarul 4 paneuropean de cale ferată. În cadrul unei discuţii informale, Ioan Henţiu i-a prezentat ministrului situaţia legată de exproprieri, ţinând cont de faptul că pe teritoriul comunei Veţel trece o parte importantă din noul traseu stabilit de proiectanţi.

„Ne înţelegem cu constructorul, dar de Ministerul Transporturilor ţine problema exproprierilor. În momentul de faţă există decretul de expropriere, comisia de expropriere nu a fost în teren. Pe lângă asta, nu peste tot se pot respecta culoarele de expropriere, în totalitate. Apare un disconfort la cetăţeni pentru că le mai ocupă câte o zonă de teren care este declarat la APIA. Ar trebui să găsim o soluţie pentru mulţumirea oamenilor”, a spus primarul comunei Veţel.

El a arătat că mai apar discuţii referitoare la valorile de expropriere, apreciate ca fiind mici, însă principala problemă este cea a exproprierilor.

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc a menţionat că se va ocupa de această situaţie, menţionând că s-a mai confruntat cu probleme sinilare în ţară.

„O să convoc o şedinţă la minister şi cu CFR Infrastructură. O să informez şi secretarul de stat să se ocupe de problemele cu exproprieri. Au mai fost întârzieri, dar le-am rezolvat”, a arătat Cuc.

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a mai spus că lucrările de modernizare la infrastructura feroviară de pe lotul Coşlariu-Simeria se vor încheia în acest an, moment la care trenurile de pasageri vor putea rula cu viteze de până 160 de kilometri pe oră, iar mărfarele cu maximum 120 de kilometri pe oră. Potrivit ministrului, lotul Coşlariu-Simeria este avansat în ceea ce priveşte lucrările executate, deoarece contractele de execuţie au fost semnate la finalul anului 2012, începutul lui 2013.

Răzvan Cuc a vizitat şi tronsonul Gurasada-Simeria, unde antreprenorul a primit ordinul de începere a lucrărilor în cursul anului trecut. “Am văzut că este mobilizat, lucrează”, a apreciat oficialul guvernamental, care a concluzionat apoi că “se putea mai mult”. (Foto: arhivă)

Noi fonduri europene atrase pentru modernizarea Devei!

Primarul municipiului Deva, Florin Oancea, a semnat marţi, 19 martie a.c.,  la ADR Vest – Timișoara, două noi contracte de finanțare, pe fonduri europene, în valoare totală de aproximativ 1,2 milioane euro.

Este vorba despre proiectele de reabilitare termică a două blocuri din municipiul Deva, finanțate prin Programul Operațional Regional 2014-2020, respectiv:
– ,,Creșterea eficienței energetice a blocului de locuințe 60 – Aleea Streiului”, în valoare totală de 2.025.358,58 lei (inclusiv TVA);
– ,,Creșterea eficienței energetice a blocului de locuințe A – B-dul Iuliu Maniu”, în valoare de 3.616.100,39 lei (inclusiv TVA).

Până în prezent, Primăria Municipiului Deva a depus 31 de proiecte cu finanțare europeană, aflate în diferite faze: (contracte semnate: 14 + cele 2 de astăzi = 16), cu o valoare totală a proiectelor depuse de aproximativ 70,5 milioane de euro.
Valoarea totală a contractelor de finanțare semnate până astăzi este de 12.780.744,81 euro.

Continuăm să atragem în continuare fonduri europene nerambursabile pentru modernizarea și dezvoltarea orașului nostru.

Bugetare participativă: A început votul pentru proiectele eligibile!

17 proiecte dintre cele 25 înscrise în programul de bugetare participativă desfăşurat de Primăria Municipiului Deva au fost declarate eligibile în urma evaluării, intrând astfel în următoarea etapă – votul online.

Până sâmbătă, 30 martie 2019, devenii sunt invitaţi să voteze proiectele preferate. Cetăţenii care doresc să participe la votul online trebuie să se înscrie pe platforma bugetării participative, accesând linkul: https://deva.decide.direct/ şi să-şi creeze un cont de utilizator, care va fi confirmat cu un cod transmis printr-un SMS pe telefonul mobil. Accesând apoi contul creat, au posibilitatea să voteze proiectul preferat.

Fiecare persoană are dreptul să voteze o singură dată un singur proiect. Primăria Municipiului Deva se va asigura că procesul de votare este valid.

Persoanele care nu au acces la internet sau nu sunt familiarizate cu mediul online vor primi suport din partea municipalităţii, pentru a-şi putea exprima votul.

La finalul etapei de votare, vor fi selectate minimum 5 proiecte (până la atingerea sumei maxime alocate bugetării participative – 500.000 de lei), în ordine descrescătoare a numărului de voturi primite.

Rezultatele votului online vor fi afişate pe www.primariadeva.ro, în perioada 1-2 aprilie 2019.
Detalii despre proiectele înscrise în programul de bugetare participativă pot fi consultate pe www.primariadeva.ro sau accesând linkul: https://deva.decide.direct/proiecte/.

Informaţii suplimentare despre votul online sau despre proiecte pot fi solicitate printr-un e-mail trimis pe adresa tudecizi@primariadeva.ro.

Primăria Deva a început analiza proiectelor de investiţii depuse de cetăţeni

Primăria Deva a început analiza proiectelor de investiţii propuse de cetăţeni în cadrul programului de bugetare participativă iniţiat de administraţia locală, pentru punerea în practică a acestora fiind alocată o sumă de 500.000 de lei.

Locuitorii oraşului au depus la primărie un număr de 25 de proiecte din diverse domenii, de la modernizarea infrastructurii rutiere până la amenajarea de parcări, locuri de joacă pentru copii sau spaţii verzi.

Toate proiectele vor face obiectul unei analize tehnice şi legale, care se va încheia pe 15 martie. În urma acestei verificări se vor stabili proiectele eligibile, în calcul fiind luat şi votul cetăţenilor exprimat pe site-ul Primăriei Deva.

“Fiecare cetăţean înscris pe platforma bugetării participative va avea dreptul să voteze o singură dată proiectul preferat, în perioada 15-30 martie 2019. Primăria municipiului Deva se va asigura că procesul de votare este valid”, se arată într-un comunicat al Primăriei Deva.

La finalul acestei etape, vor fi selectate cel puţin cinci proiecte – până la atingerea sumei maxime alocate bugetarii participative, adică 500.000 de lei, în ordinea descrescătoare a numărului de voturi primite.

Rezultatele votului online vor fi afişate pe site-ul www.primariadeva.ro, în perioada 1-2 aprilie.

Primele proiecte clasate în funcţie de numărul de voturi vor fi implementate de către municipalitate, după întocmirea documentaţiilor tehnico-economice supuse aprobării Consiliului Local Deva.

Primăria Deva a plătit contribuția pentru susținerea și finanțarea SMURD Hunedoara

Primăria Municipiului Deva a achitat, vineri, 15 martie 2019, către Asociația ”Salvital” Hunedoara contribuția la zi – în valoare de 28.911,25 lei – pentru susținerea și finanțarea SMURD Hunedoara.

Potrivit Hotărârii Consiliului Local Deva nr. 241/2012, Primăria Municipiului Deva plătește Asociației ”Salvital” Hunedoara, pentru susținerea și finanțarea SMURD Hunedoara, o contribuție anuală de 5 lei/locuitor. Plata contribuției se efectuează lunar, în trașe egale, de la bugetul local.

Atenţie, şoferi! Campanie de curăţenie pe Bulevardele 1 Decembrie 1918 și 22 Decembrie și pe strada Avram Iancu!

Primăria Municipiului Deva aduce la cunoştinţa cetăţenilor că, în perioada 19-25 martie 2019, operatorul serviciului de salubrizare căi publice S.C. „Salubritate” S.A. Deva desfășoară o campanie de curăţare şi întreţinere a Bulevardelor 1 Decembrie 1918 și 22 Decembrie și a străzii Avram Iancu din municipiul Deva.

Calendarul de desfăşurare a campaniei:

  • marți, 19 martie 2019Bulevardul 1 Decembrie 1918: tronsonul cuprins între sensul giratoriu din zona Poșta Veche şi sensul giratoriu din Piața Victoriei (pe ambele sensuri de mers);
  • miercuri, 20 martie 2019Bulevardul 22 Decembrie: tronsonul cuprins între sensul giratoriu din Piața Victoriei şi sensul giratoriu din zona Hotel Deva (pe sensul de mers spre Hotel Deva);
  • joi, 21 martie 2019Bulevardul 22 Decembrie: tronsonul cuprins între sensul giratoriu din zona Hotel Deva și sensul giratoriu din Piața Victoriei (pe sensul de mers spre Piața Victoriei);
  • vineri, 22 martie 2019Bulevardul 22 Decembrie: tronsonul cuprins între intersecţia cu strada Carpați și intersecția cu Bulevardul Nicolae Bălcescu (pe ambele sensuri de mers);
  • luni, 25 martie 2019strada Avram Iancu: tronsonul cuprins între intersecţia cu Bulevardul 1 Decembrie 1918 şi intersecția cu strada Coziei (pe ambele sensuri de mers).

Primăria Municipiului Deva face apel la toţi participanţii la traficul rutier să nu-şi parcheze autoturismele în zonele menţionate pentru a nu împiedica accesul utilajelor S.C. „Salubritate” S.A. şi desfăşurarea în condiţii normale a campaniei de curăţare şi întreţinere a străzilor.

Campania de curățare și întreținere a străzilor va continua și în alte zone din oraș.

Măsuri urgente pentru siguranța turiștilor care vin la Sarmizegetusa Regia

Conducerea Consiliului Județean (CJ) Hunedoara a dispus miercuri, în urma unei vizite de lucru, măsuri urgente pentru consolidarea porțiunilor de drum afectate de fenomenele naturale și de îndepărtare a resturilor vegetale din albia pârâului de pe Valea Albă.

Pentru că anotimpul rece se încheie în curând și la Sarmizegetusa Regia, iar turiștii își vor face apariția în scurt timp, conducerea CJ Hunedoara, instituție care administrează situl arheologic a convocat o întâlnire de lucru în teren pentru a stabili concret măsurile urgente care se impun pentru a asigura un acces sigur spre monumentul UNESCO.

La întâlnirea convocată de președintele CJ Hunedoara, Mircea-Flaviu Bobora, și administratorul public, Costel Avram, au participat responsabili din instituție (arhitect șef, Direcția Tehnică, Serviciul Investiții, Serviciul Achiziții), reprezentanți ai Direcției Silvice, ai Primăriei comunei Orăștioara de Sus și ai Serviciului Public de Administrare a Monumentelor Istorice.

„Am stabilit măsuri ca, în luna martie și în prima săptămână a lunii aprilie să fie rezolvate situațiile care să ducă la posibilitatea de a parca inclusiv autocare în zona amenajată, de a îmbunătăți curgerea apei prin albie prin îndepărtarea resturilor vegetale și de a face o lucrare cu arocamente în prima fază, iar în faza următoare de a executa și ziduri de sprijin în așa fel încât Sarmizgetusa Regia să poată fi vizitată în siguranță de turiști”, a declarat președintele CJ Hunedoara, Mircea-Flaviu Bobora.

La rândul său, administratorul public al județului Hunedoara spune că monumentul UNESCO din Munții Orăștiei administrat de CJ Hunedoara va deveni prioritatea zero a acestei instituții.

„Eu cred că nu trebuia să se ajungă aici dar, având în vedere faptul că deja primăvara bate la poartă, iar numărul turiștilor va crește de la o săptămână la alta, împreună cu președintele Consiliului Județean am luat măsuri urgente. Trebuie să facem tot ce ne stă în putință pentru rezolvarea acelei porțiuni de drum care a fost afectată de inundațiile de anul trecut și, în același timp, curățirea rigolelor. De acum înainte, Sarmizegetusa Regia va fi prioritatea zero a Consiliului Județean Hunedoara, pentru că este simbolul județului și leagănul poporului român”, a declarat administratorul public, Costel Avram.

Cetatea dacică Sarmizegetusa Regia este administrată de CJ Hunedoara din anul 2013 când a fost preluată, prin Hotărâre de Guvern de la Ministerul Culturii. În 2018, numărul turiștilor care au vizitat situl arheologic s-a ridicat la 65.000.

Atenţie, şoferi! Nu parcați autoturismele pe Bulevardul Decebal, din Deva!

Primăria Municipiului Deva reamintește cetăţenilor că, în această săptămână, operatorul serviciului de salubrizare căi publice S.C. „Salubritate” S.A. Deva desfășoară o campanie de curăţare şi întreţinere a Bulevardului Decebal din municipiul Deva.

Calendarul de desfăşurare a campaniei:

  • marţi, 12 martie 2019 – Bulevardul Decebal: tronsonul cuprins între intersecţia cu Bulevardul Mihail Kogălniceanu şi intersecţia cu Bulevardul Iuliu Maniu (pe sensul de mers spre Piaţa Agroalimentară);
  • miercuri, 13 martie 2019 – Bulevardul Decebal: tronsonul cuprins între intersecţia cu Bulevardul Iuliu Maniu şi intersecţia cu strada Avram Iancu (pe sensul de mers spre Cetatea Deva);
  • joi, 14 martie 2019 – Bulevardul Decebal: tronsonul cuprins între intersecţia cu strada Avram Iancu şi intersecţia cu strada Ion Creangă (pe sensul de mers spre Piaţa Arras);
  • vineri, 15 martie 2019 – Bulevardul Decebal: tronsonul cuprins între intersecţia cu strada Ion Creangă şi intersecţia cu Bulevardul Mihail Kogălniceanu (pe sensul de mers spre Piaţa Arras);
  • luni, 18 martie 2019 – Bulevardul Decebal: tronsonul cuprins între intersecţia cu Bulevardul Mihail Kogălniceanu şi sensul giratoriu din zona Hotel Deva (pe sensul de mers spre Piaţa Arras).

Primăria Municipiului Deva face apel la toţi participanţii la traficul rutier să nu-şi parcheze autoturismele în zonele menţionate pentru a nu împiedica accesul utilajelor S.C. „Salubritate” S.A. şi desfăşurarea în condiţii normale a campaniei de curăţare şi întreţinere a străzilor.

Campania de curățare și întreținere a străzilor va cuprinde și alte zone din oraș.

Femeile din comuna Băița, invitate la Balul Mărțișorului

Ce poate fi mai frumos decât cinstirea doamnelor şi domnişoarelor care înfrumuseţează viaţa de zi cu zi a bărbaţilor? De la acest gând a pornit şi iniţiativa primarului din comuna Băiţa, Damian Diniş, care a organizat o nouă ediţie a Balului Mărţişorului, chiar în ajunul zilei de 8 Martie.

Aşa că femeile din comuna Băiţa au fost invitate joi seara la căminul cultural din satul Lunca pentru a lua parte la o distracţie pe cinste, la care organizatorii s-au străduit să asigure muzică bună şi multe surprize plăcute.

„Anul acesta am organizat Balul Mărţişorului la căminul cultural din Lunca deoarece în Băiţa se execută lucrări de reabilitare la clădirea căminului cultural. Toate doamnele din comună au fost invitate la acest bal ce le este dedicat, în totalitate. Invitat special a fost Tinu Vereşezan, alături de formaţia sa”, a spus primarul Damian Diniş.

Din programul serii de ieri nu au lipsit o tombolă, premii şi surprize plăcute pentru participantele care înscris în concursurile speciale pentru desemnarea celei mai vesele participante, a celei mai bună dansatoare sau pentru titlul de cea mai serioasă femeie.

Una peste alta, administraţia locală din comuna Băiţa a dat dovadă că ştie să îmbine, într-un mod plăcut, calităţile de bun administrator al comunităţii şi de organizator al unor evenimente frumoase pentru oamenii locului.

Datorită reuşitei sale, Balul Mărţişorului va fi organizat şi anul viitor, însă la căminul din Băiţa, unde, până atunci, vor fi terminate şi lucrările de reabilitare.

Patru noi blocuri de locuinţe vor fi reabilitate termic la Deva

Primăria are depuse contracte în valoare de 70,5 milioane euro.

Primăria Deva a semnat patru noi contracte pentru reabilitarea termică a tot atâtea blocuri de locuinţe din municipiu, valoarea sumelor contractate ridi­cân­du-se la 1,5 milioane de euro, fonduri europene nerambursabile.
Primarul municipiului Deva, Florin Oancea, a apreciat că lucrările de execuţie la aceste blocuri ar putea să înceapă până în vara acestui an, în condiţiile în care procedurile de licitaţie publică se vor derula în condiţii normale, fără contestaţii care să nu-şi aibă obiectul. Potrivit acestuia, reabilitarea termică a blocurilor de locuinţe are efecte benefice directe asupra calităţii vieţii cetăţenilor, deoarece facturile la încălzire scad cu cel puăin 30%, dar şi pentru aspectul oraşului, în asamblul său.
„Sunt proiecte importante pentru cetăţeni, pentru că se vor reduce în mod considerabil costurile la facturile de încălzire. Eu sunt interesat ca oamenii să plătească mai puţin, dar şi oraşul să arate mai bine”, a arătat Oancea.
Pe de altă parte, edilul local a menţionat că Primăria municipiului Deva a depus la Agenţia de Dezvoltare Regională (ADR) Vest proiecte în valoare de 70,5 milioane de euro pentru a beneficia de fonduri europene nerambursabile, 14 dintre cele 31 de proiecte, fiind deja semnate în vederea finanţării.
„Avem semnate 14 contracte de finanţare. Suma contractată depăşeşte 11,5 milioane de euro, din totalul celor 70,5 milioane de euro. Mai sunt 17 proiecte şi sperăm să le putem semna până în vara acestui an. Este o mare bucurie pentru că pentru prima dată avem depuse atâtea proiecte pe fonduri europene”, a spus primarul.
La rândul său, directorul ADR Vest, Sorin Maxim, a arătat că reabilitarea termică a blocurilor de locuinţe este una dintre componentele de finanţare agreată de Comisia Europeană, prin prisma faptului că la nivel european se doreşte reducerea costurilor cu încălzirea şi, implicit, a resurselor folosite pentru pregătirea agentului termic. Aceste aspecte vor conduce, de fapt, spre ţinta propusă de UE prin care emisiile de carbon vor fi reduse cu 20%.
De aceea, lucrările stabilite în proiecte includ, pe lângă partea de anvelopare a blocurilor şi alte operaţiuni cum sunt cele de refacere a acoperişurilor, a iluminatului pe scară sau chiar consolidări ale construcţiilor, dacă este cazul.
În ceea ce priveşte finanţarea proiectelor, fondurile europene asigură 60 % din suma necesară, asociaţiile de proprietari 25%, iar primăriile 15% din bani.

Primăria Deva a plătit contribuția pentru susținerea și finanțarea SMURD Hunedoara

Primăria Municipiului Deva a plătit, miercuri, 6 martie 2019, către Asociația ”Salvital” Hunedoara, contribuția în valoare de 28.911,25 de lei, pentru susținerea și finanțarea SMURD.

Potrivit Hotărârii Consiliului Local Deva nr. 241/2012, Primăria Municipiului Deva plătește Asociației ”Salvital” Hunedoara, pentru susținerea și finanțarea SMURD Hunedoara, o contribuție anuală de 5 lei/locuitor. Plata contribuției se efectuează lunar, în tranșe egale, de la bugetul general al municipiului Deva.

Miercuri vor fi semnate 10 contracte de finanţare pentru reabilitarea unor blocuri din judeţ

Primăria Municipiului Deva vă invită, miercuri, 6 martie 2019, la ora 12:00, în sala de şedinţe a instituţiei (etajul I), la o conferinţă de presă organizată cu prilejul semnării a 10 contracte de finanţare (pentru 20 de blocuri şi o şcoală reabilitate termic) în cadrul Regio – Programul Operaţional Regional 2014-2020 în judeţul Hunedoara.

Sunt proiecte de eficientizare energetică pentru zona rezidențială – reabilitare termică a unor blocuri de locuințe din municipiile Deva și Petroșani și orașele Simeria și Petrila, dar și pentru zona publică – C.T. ”Constantin Brâncuși” din Petrila.

La eveniment participă:

  • Directorul General al ADR Vest, Sorin Maxim
  • Primarul Municipiului Deva, Nicolae-Florin Oancea
  • Primarul Municipiului Petroşani, Tiberiu Iacob Ridzi
  • Primarul Oraşului Simeria, Emil Ioan Rîşteiu

  • Primarul Oraşului Petrila, Vasile Jurca.

Veţel: Lucrări pentru beneficiarii venitului minim garantat

Persoanele beneficiare ale venitului minim garantat, apte de muncă, vor trebui să presteze, în acest an, mai multe ore de lucru pentru a putea primi ajutorul de la primărie. Este şi cazul comunei Veţel, unde consilierii locali au votat o hotărâre în care se arată, foarte clar, ce lucrări trebuie executate de către beneficiarii de ajutor social şi în ce perioade ale anului.

Astfel, potrivit actului normativ, în primele trei luni ale anului, sunt programate lucrări de întreţinere la drumurile comunale şi uliţe, începând cu îndepărtarea zăpezii şi terminând cu împrăştierea de materiale antiderapante.

Apoi, în plină primavară, se va trece la decolmatarea şanţurilor şi rigolelor, la văruirea pomilor şi a podeţelor de la drum. Vor fi îndepărtaţi mărăcinii, PET-urile şi tot gunoiul care s-a strâns în aceste zone, pentru ca locul să fie curat şi să poată prelua apele pluviale, atunci când va fi cazul.

Nu lipsesc din graficele de lucrări decolmatarea şi curăţarea albiilor sau întreţinerea bazelor sportive ori a târgului de animale. Şi pentru că Veţelul este una dintre cele mai curate comune din judeţ, autorităţile locale au decis ca activităţile de menţinere a curăţeniei să fie prioritare în cazul activităţilor desfăşurate de persoanele care primesc ajutor social. Drept urmare, zonele în care funcţionează instituţiile publice – primăria, şcolile, grădiniţele, dispensarul uman şi altele, vor beneficia de sprijinul administraţiei locale ori de câte ori va fi nevoie.