Sibiu: Festivalul Medieval ”Cetăți Transilvane”

Cea de a nouăsprezecea ediție a Festivalului Medieval Sibiu 2019 – Blestemul Vrăjitoarei,  oferă trei zile de evenimente și spectacole, care mai de care mai atractive. Turnirurile medievale, atelierele creative și concerte tematice, transformă Centrul Istoric al Orașului într-o mica urbe medievală. Festivalul începe vineri, 23 august, ora 9:30 și se încheie duminică, 25 august la ora 22:30, atunci când blestemul vrăjitoarei va fi ridicat.

Festivalul va debuta vineri, 23 august, în Piața Mare din Sibiu cu Iarmarocul Medieval, de  la ora 9:30 până la orele 23.00. Taberele medievale ale iaramrocului își vor expune lucrările în toate cele trei zile, iar sâmbătă 24 august și duminică 25 august, acesta va începe cu orele 10:00 și se va închide în jurul orelor 23:00.

Pe parcursul întregului festival, zilnic de la ora 11:00 vor avea loc, în Piața Mare următoarele evenimente :

Reciclare creativă – Cavaleri, Prințese și Mini-catapulte, până la ora 13.00, Jocuri cu specific medieval, până la ora 14.00, Tir cu Arcul – micii arcași din cetate se întrec la concursuri cu premii. Începând cu orele 13.00 până la orele 19.00, vor avea loc atelierul de pictură – Săbii  (13:00-14:00; 14:00-16:30) , atelierul de confecționat coronițe pentru regi și regine (15:00-16:00) , jocuri cu specific medieval (15:00-19:00) , Jocul medieval – Turnul Cavalerilor (15:00) , ateliere confecționat păpuși de mână: Unicorni, Cavaleri și Domnițe (16:00-17:00) , Reciclare creativă – Cavaleri, Prințese și Mini-catapulte (17:00-18:00), Tir cu Arcul – micii arcași din cetate se întrec la concursuri cu premii (17:00-19:00 ), Joc medieval – Turnul cavalerilor (17:00), Origami: Castele si Dragoni (18:00-19:00), Joc medieval – Turnul cavalerilor (19:00).

Informații complete despre programul  oficial al festivalului, găsiți pe www.fmct.ro și pe pagina de Facebook Festivalul ajuns la a nouăsprezecea ediție este organizat de către Casa de Cultură a Municipiului Sibiu și Primăria Municipiului Sibiu. /www.stiritransilvane.ro

Aproape 46.000 mc de material lemnos, confiscați de la începutul anului

Poliţia Română acţionează permanent pentru prevenirea şi combaterea delictelor din domeniul transportului, depozitării, prelucrării şi comercializării materialului lemnos. În urma acțiunilor desfășurate de polițiștii de ordine publică, în primele 7 luni ale anului 2019, aproape 46.000 de metri cubi de material lemnos au fost confiscați.

La nivel național, în perioada ianuarie – iulie 2019, polițiștii au organizat 26.568 de controale pentru prevenirea și combaterea tăierilor ilegale de arbori, precum și pentru asigurarea legalității circulației, depozitării, prelucrării și comercializării materialului lemnos. De asemenea, au fost verificate 7.149 de obiective (târguri, oboare, piețe, exploatări forestiere, depozite, ocoale silvice) și 50.354 de autovehicule.

În urma acestor activități, au fost înregistrate 4.312 de dosare penale la regimul silvic.

Polițiștii de ordine publică au aplicat peste 9.000 de sancțiuni contravenționale, în valoare totală de 17.560.225 de lei, în conformitate cu Legea nr. 171/2010 privind stabilirea si sancționarea contravențiilor silvice.

Au fost ridicate în vederea confiscării 508  bunuri, dintre care 196 de fierăstraie mecanice, 94 de topoare, 55 de autovehicule și 56 de atelaje hipo.

În această perioadă, 548 de apeluri au fost primite prin S.N.U.A.U. 112 privind transporturile ilegale de materiale lemnoase. La 110 dintre acestea polițiștii care au intervenit au descoperit nereguli la documentele de însoțire a mărfii./www.politiaromana.ro

Recomandări pentru conducătorii auto

Pentru ca zilele libere din această perioadă să fie cât mai reuşite, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Hunedoara vă readuce în atenţie o serie de măsuri pe care le puteţi lua, pentru a vă feri de infractori:

Circulaţi cu viteză adaptată condiţiilor din trafic, în special când se circulă în coloană şi nu uitaţi de politeţea rutieră. De asemenea, pentru un plus de siguranţă, în mers, măriţi distanţa dintre vehicule.

Conduceţi prudent, fără bruscarea comenzilor autoturismului, asiguraţi-vă temeinic înainte de efectuarea fiecărei manevre şi evitaţi depăşirile care, în condiţii de vizibilitate redusă, se dovedesc extrem de periculoase.

Respectaţi regimului legal de viteză! Poliţiştii rutieri reamintesc că viteza excesivă şi cea neadaptată la condiţiile de drum sau trafic reprezintă principalul factor generator al accidentelor rutiere în România.

Conducătorii auto începători trebuie să evite, pe cât posibil, conducerea autovehiculului pe timp de noapte sau pe distanţe mari, dată fiind experienţa redusă şi riscul implicării în evenimente rutiere.

Pe autostradă, păstrați o distanță suficientă față de autovehiculul din fața, schimbați banda de circulație doar după ce v-ați asigurat temeinic și ați semnalizat această intenție. Sunt interzise: oprirea nejustificată și circulaţia pe banda de urgenţă – creează situații periculoase pentru participanții la trafic și se sancţionează.

Pietonilor le recomandăm să traverseze drumul numai după ce sunt siguri că o pot face în siguranţă. Este recomandat să evite folosirea părţii carosabile, mai ales după lăsarea întunericului şi în condiţii de vizibilitate redusă.

La evenimente publice:

 Dacă vă deplasaţi cu maşina în zone în care se organizează manifestări publice, respectaţi indicaţiile poliţiştilor rutieri, lăsaţi vehiculele în parcări sau, pe timpul nopţii, în zone iluminate. Nu păstraţi în autoturisme, la vedere, bunuri de valoare!

Atunci când vă însoţesc copiii, nu îi lăsaţi nesupravegheaţi, învăţaţi-i că au voie să plece doar cu permisiunea dumneavoastră şi că trebuie să spună întotdeauna unde şi cu cine pleacă!

Nu legaţi prietenii cu persoane care manifestă un comportament deviant. Nu consumaţi alcool în exces ori substanţe interzise şi nu vă lăsaţi angrenaţi în dispute verbale care pot degenera.

În caz de nevoie sau dacă aţi asistat ori aveţi cunoştinţă despre comiterea vreunei fapte antisociale, apelaţi cu încredere la cel mai apropiat poliţist ori sunaţi la 112 – Apelul Unic de Urgenţă!

Perseide 2019. Ploaie de stele spectaculoasă în această noapte pe cerul României

Perseidele ajung la momentul maxim în 2019 în noaptea dintre 12 și 13 august, potrivit specialiștilor de la NASA. Astronomii de la Observatorul ”Vasile Urseanu” explică cum se formează acest fenomen și când este cea mai bună perioadă de observare.

În luna august, în 11, 12 sau 13 se produce maximul curentului Perseide. Este cel mai celebru curent de meteori, pentru că perioada în care pot fi văzute se suprapune cu concediile și cei mai mulți oameni pot sta până târziu să privească cerul. Acest curent produce între 50 şi 80 de meteori pe oră, existând şi ani când activitatea este mai numeroasă.

În mitologia greacă, Perseu era fiul Danaei și al lui Zeus, care pentru a ajunge la aceasta, a luat forma unei ploi de aur. Momentul de glorie a lui Perseu a fost cel în care a înfruntat cu mult curaj și dibăcie Gorgonele. Pus în dificultate de faptul că privirea Meduzei poate transforma pe oricine în stană de piatră, acesta s-a folosit de scutul primit de la Atena. Privind reflexia gorgonei în scut, Perseu a reușit să-i taie capul, ieșind învingător din această aventură primejdioasă. De fapt legătura cu figura mitologică este întâmplătoare pentru că meteorii au primit numele de la constelația Perseu, din dreptul căreia își fac apariția. Dar între constelație și acest curent de meteori nu este nicio legătură. Pentru Perseide perioada de activitate este între 17 iulie și 24 august. În această perioadă se pot observa, pe lângă meteorii ce nu aparțin unui curent (sporadici), și meteori ce par că vin din constelația Perseus, informează Mediafax.

Maximul curentului va veni cândva în noaptea de 12 spre 13 august. Cea mai bună perioadă de observare este dupa miezul nopții până dimineața. Orice meteor a cărui traiectorie inversă ajunge în constelația Cassiopeia (între Cassiopeia și Perseu) este o „perseidă”, notează specialiștii.

Anul acesta Luna se apropie de faza maximă de pe 15 august astfel că lumina satelitului natural va îngreuna observarea curentului de meteori.

Pentru a vedea meteori nu aveți nevoie de un instrument astronomic. Vă trebuie ceva pe care să stați întins, un sac de dormit sau un șezlong. Vă mai trebuie îmbrăcăminte groasă pentru că noptile de august sunt destul de răcoroase. Pentru a vedea cât mai mulți meteori, este nevoie să priviți cerul măcar o oră. Cu cât observați mai mult cu atât vedeți mai mulți meteori. Desigur, uneori este binevenită o pauză scurtă pentru dezmorțire”, scriu specialiștii de la Observatorul astronomic ”Vasile Urseanu” .

Urmărind bolta cerească veți vedea stelele și Calea Lactee. Uneori o dâra luminoasa, ce va dura mai puțin de o secundă, se va vedea printre stele. În vechime părea că una din stelele de pe cer a căzut, de aici venind numele de „stea căzătoare”. Desigur că stelele nu au cum să cadă, de fapt ați observat o particulă foarte mică, sub 1 mm diametru, care a intrat în atmosfera Pământului și la frecarea cu aerul a făcut ca acesta să emită lumină (ionizare)./www.europafm.ro

Magazinele din benzinăriile Petrom, preluate de Auchan România

Consiliul Concurenţei a autorizat tranzacţia prin care Auchan România SA preia magazinele destinate comercializării produselor alimentare şi non-alimentare din staţiile Petrom, informează autoritatea pentru concurenţă printr-un comunicat remis AGERPRES.

Auchan România este membră a grupului Auchan Holding SA, principalul obiect de activitate fiind comerţul cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi şi tutun. În România, Auchan îşi desfăşoară în prezent activitatea prin 33 hipermarketuri şi prin 22 magazine de proximitate MyAuchan.

OMV Petrom Marketing SRL are ca obiect principal de activitate “Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate”. Compania comercializează prin intermediul staţiilor de distribuţie Petrom şi produse alimentare, băuturi alcoolice şi răcoritoare, produse pe bază de tutun, precum şi diverse servicii legate de restaurant, snack-bar etc./sursa: alba24.ro

Numărul oficial al românilor din Diaspora a ajuns la 9,7 milioane

Ministrul Românilor de Pretutindeni, Natalia-Elena Intotero, a spus, miercuri, că cele mai recente statistici arată că aproximativ 9.700.000 de români se află în afara granițelor, subliniind că motivele emigrării sunt corupția, calitatea slabă a clasei politice și sărăcia.

Ministrul Românilor de Pretutindeni, Natalia-Elena Intotero, a precizat, miercuri, în cadrul unei conferințe de presă organizată, că cele mai recente statistici indică o cifră de aproximativ 9.700.000 de români care trăiesc în afara granițelor.

„Dintre aceștia, aproximativ 5.600.000 se află în Diaspora, diferența în comunitățile istorice”, precizează Intotero.

„Principala solicitare a românilor din afară este starea infrastructurii și când mă refer la infrastructură, mă refer la drumuri, autostrăzi, drumuri, județene, comunale, spitale, investiția și existența unor condiții decente în sănătate și existența școlilor, toate aceste lucruri i-ar determina pe ei să se întoarcă acasă. (…) Motivele cele mai des invocate când vine vorba de România sunt neajunsurile materiale cotidiene, veniturile mici, lipsa unui loc de muncă decent, stabilitatea, calitatea slabă a clasei politice de-a lungul timpului, corupția. Remedierea acestor motive ale plecării lor ar constitui motivul principal pentru întoarcerea în România, însă probabilitatea celor chestionați în următorii patru ani ne arată că un număr mic dintre aceștia își doresc să se întoarcă”, adaugă ministrul, potrivit Mediafax.

Ministrul a apreciat că cifra românilor plecați în străinătate este „foarte mare”.

„Vreau să vă spun că vorbim aici de români care au plecat în perioada `45-`90. Au plecat din cauza unui regim la vremea respectivă, apoi sunt cetățenii care au plecat după `90 și mare parte din ei au plecat în special în țările din UE, după intrarea României în UE”, a subliniat Natalia-Elena Intotero.

Potrivit datelor ministerului, bugetul alocat de instituție pentru sprijinirea activităților românilor de pretutindeni și a organizațiilor acestora este, în anul 2019, 13.468.000 lei. Totodată, a fost solicitată majorarea acestei sume la următoarea rectificare bugetară./sursa: digi24.ro

Jucării contrafăcute, confiscate de poliţişti

Poliţiştii de la transporturi au ridicat peste 200 de seturi de jucării susceptibile a fi contrafăcute, în valoare de aproximativ 484.000 de lei.

La data de 23 iulie a.c., poliţişti din cadrul Serviciului de Poliţie Transporturi Maritime, împreună cu specialiști ai Biroului Vamal de Frontieră Constanţa Sud, au verificat, în Portul Constanţa Sud Agigea, un container sosit din China, având ca destinatar o societate comercială din județul Cluj.

În urma controlului, poliţiştii au descoperit 206 seturi de construcție pentru copii, purtând însemnul unei mărci înregistrate, susceptibile a fi contrafăcute. Bunurile, în valoare aproximativ 484.000 de lei, au fost ridicate în vederea continuării cercetărilor.

În cauză, polițiștii au întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de punere în circulație de mărfuri contrafăcute.

Cercetările continuă, pentru stabilirea întregii activități infracționale.

ASCOR Alba Iulia ajută mănăstirea Râmeţ printr-o tabără de lucru

ASCOR Alba Iulia a identificat o metodă inedită de ajutorare a obştii monahale de la  Râmeţ, mănăstire afectată de incendiul din 5 iulie.

Ei au organizat o tabără de lucru în perioada 16-18 iulie și au invitat, prin intermediul Social Media, să participe cât mai mulți tineri.

„Având în vedere pagubele materiale și nevoia maicilor de ajutor, ne-am gândit să organizăm o mini-tabără de lucru de marți până joi pentru a le oferi sprijinul nostru”, au notat pe Facebook cei de la ASCOR Alba Iulia.

„Haideți să ne mobilizăm și să dăm o mână de ajutor!”

Tinerii au urmat exemplul pompierilor de la ISU Alba Iulia care s-au întors după incendiu, în timpul liber, pentru a le ajuta pe maicile de la Râmeţ.

Şi Guvernul României a anunţat că va interveni, în regim de urgență, pentru înlăturarea efectelor incendiului care a afectat Mănăstirea „Sfinții Apostoli Petru și Pavel” din județul Alba.

Aşezământul monahal va beneficia de sprijin financiar şi din partea Arhiepiscopiei Alba Iulia. Imediat după incendiu, Arhiepiscopul Irineu a vizitat mănăstirea şi le-a asigurat pe maicile de la Râmeţ de sprijinul financiar al eparhiei./https://basilica.ro

UTILE ŞOFERILOR: Evitaţi aglomeraţia la punctele de taxare de pe Autostrad Soarelui

Potrivit Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, sunt diverse moduri de plată a tarifului pentru trecerea Podurilor de la Fetesti si Cernavoda (PEAJ).

Pentru a evita aglomeraţia formată la punctele de taxare sau în benzinariile din zonă, tariful de tranzitare a podurilor de la Fetesti si Cernavodă poate fi platit si  prin intermediul www.erovinieta.ro sau prin SMS.

In cazul in care nu ati achitat PEAJ  la momentul efectuarii trecerii, puteti face acest lucru pana a doua zi la ora 23.59, prin intermediul portalului www.erovinieta.ro, prin SMS si la toate punctele acceptate din tara (Mol Retail Comerţ, SC Mol România Petroleum Products SRL, SC Rompetrol Downstream SRL, Socar Petroleum SA, SC OMV Petrom Marketing SRL, SC Lukoil Romania SRL, UNTRR).

Pentru achitarea prin SMS la numărul 7577 (număr disponibil în toate rețelele de telefonie mobilă din tara) trebuie efectuati urmatorii pasi :

1 – se trimite la 7577 textul care contine numarul de inmatriculare si categoria tarifara corespunzatoare tipului de vehicul (1,2,3 sau 4).

De exemplu daca este vorba despre un autoturism cu nr. de inmatriculare B-01-XXX , trimiteti mesajul cu textul  “B01XXX 1”

2 – veti primi un mesaj prin care se cere sa confirme achizitia (mesajul va contine informatii detaliate despre achizitie, inclusiv costul total).

Exemplu:  SMS cu textul “Vrei peaj Fetesti cat. 1(Autoturism/Marfa MTMA<=3,5 tone)- 1 trecere, pt. B01XXX tarif xx. lei.Cost total xx.yy EUR+TVA. Trimite DA pentru confirmare in maxim 3 ore.”

3 – pentru confirmarea achizitiei, trimiteti la numarul 7577 un mesaj cu textul „DA” , ulterior primirii mesajului de la pasul 2 – in maxim 3 ore. Inainte de a confirma verificati daca datele sunt cele corecte, pentru a evita primirea unei amenzi, in cazul in care aceste date nu coincid cu acelea ale vehicolului pentru care achizitionati PEAJ.

4 – se va primi un mesaj de confirmare a achizitiei ce va contine seria peajului, categoria acestuia, numarul de inmatriculare pentru care a fost emis si data la care perioada de valabilitate expira.

Exemplu: “A fost emis peajul pt 1 TRECERE pod Fetesti seria xxxxxxxxxxx categoria 1, pentru vehiculul B01XXX. Trecerea poate fi efectuata in 12 luni, pana la 26.12.2016 ora 23:59:59”

 

Prin intermediul www.erovinieta.ro puteti efectua urmatoarele operatiuni in ceea ce priveste PEAJ:

-achitarea tarifului de trecere pentru utilizarea podurilor peste Dunăre de la Fetești – Cernavodă cu ajutorul cardului bancar;

-verificarea achitării peajului și a numărului de treceri efectuate prin secțiunea stației de taxare de la Fetești pe benzile marcate e-tarif;

-gestionarea unei flote de vehicule, ce permite achitarea/verificarea facilă a peajului.

Pentru succesul efectuarii acestui tip de plata va adreseazăm rugămintea ca înainte de a desfășura acțiuni pe portalul www.erovinieta.ro sa accesati secțiunea “Termene și condiții”, unde se regăsesc inclusiv detalii cu privire la efectuarea operațiunilor prin intermediul portalului.

Menționăm că operațiunile se pot realiza doar dacă utilizatorul iși crează un cont valid pe portalul www.erovinieta.ro.

Utilizatorii care achită prin intermediul cardului bancar rovinieta/peaj pe www.erovinieta.ro nu vor suporta costurile comisionului de tranzacționare sau alte costuri asociate tranzacțiilor online.

Informatii suplimentare:

Prin SMS se poate achizitiona peajul doar pentru 1 trecere

Prin SMS se poate achizitiona peajul doar pentru vehicule inmatriculate in Romania;

Prin SMS nu se poate achizitiona peajul daca solicitarea este initializata din afara teritoriului Romaniei;

In cazul in care se trimite textul in alt format, decat cel prevazut la pasul 1, acesta nu va fi luat in considerare

Detalii privind costul total al achizitiei peajului prin SMS este comunicat utilizatorului in mesajul text prevazut la pasul 2 (costul total cuprinde si costul generat de utilizarea serviciului de mesaje scurte)

 

Utilizatorul nu poate considera peajul emis daca nu a primit mesajul de confirmare prevazut la pasul 4

Categorie tarifara peaj asociata tipului de vehicul:

1 – Autoturism/Marfa MTMA<=3,5 tone

2 – Marfa 3,5 tone < MTMA < 12 tone / microbuz

3 – Marfa MTMA>=12 tone, <=3 axe / Autocar

4 – Marfa MTMA>=12 tone, >=4 axe

Pentru informatii suplimentare referitoare la categoriile tarifare sa poate trimite la numarul 7577 un mesaj cu textul INFO (0,05 EUR+TVA/SMS trimis)

Pentru cartelele preplatite nu se aplica TVA, achizitia fiind efectuata numai daca exista disponibil creditul necesar.

Dacă dupa transmiterea unui mesaj catre numarul 7577 nu primiti niciun mesaj este posibil ca pe acel numar de telefon sa existe eventuale restrictii, motiv pentru care va trebui sa luati legatura cu call centerul operatorului dvs. de telefonie mobila pentru mai multe detalii./www.politiaromana.ro

A devenit funcţional DOSARUL ELECTRONIC în toate instanţele din judeţ

Începând cu data de 15.07.2019, este funcţională aplicaţia Dosarul electronic la toate instanţele din circumscripţia teritorială a Curţii de Apel Alba Iulia, ce cuprinde judeţele Alba, Sibiu şi Hunedoara.

Dosarul electronic este o aplicaţie informatică care vine în sprijinul persoanelor care au dosare pe rolul instanţelor, avocaţilor acestora inclusiv executorilor, lichidatorilor sau experţilor judiciari şi permite vizualizarea sau descărcarea hotărârilor judecătoreşti şi a altor documente din dosar depuse la instanţă după data de 01.06.2019, de când a început scanarea documentelor la toate instanţele.

Accesarea aplicaţiei se face în mod facil prin intermediul site-ului www.curteadeapelalbaiulia.ro iar pentru autentificare este necesară indicarea prealabilă a adresei de e-mail şi a telefonului mobil, precum şi transmiterea unei cereri de acces la dosarul electronic. Modelul de cerere şi instrucţiuni detaliate cu privire la utilizarea aplicaţiei sunt disponibile pe site-ul Curţii de Apel Alba Iulia, www.curteadeapelalbaiulia.ro.

Principalele avantaje ale utilizării aplicaţiei Dosarul electronic sunt: vizionarea şi descărcarea documentelor din dosar direct de către justiţiabili, în mod simplu şi rapid, fără a mai fi necesară deplasarea acestora la arhiva instanţei sau utilizarea corespondenţei scrise în acest scop; economie de timp pentru părţile din proces şi implicit pentru personalul de la arhiva instanţelor, odată cu scăderea numărului de cereri de eliberare a copiilor după documentele din dosar; reducerea consumului de hârtie şi protejarea planetei.

Aplicaţia Dosarul electronic este implementată la Curtea de Apel Alba Iulia cu sprijinul specialiştilor I.T. de la Tribunalul Arad şi cu acordul Curţii de Apel Timişoara, în cadrul căreia a fost dezvoltată această aplicaţie.

Intervenţii la peste 1900 de apeluri 112, într-o singură zi

În cursul zilei de ieri, peste 10.000 de poliţişti au fost angrenați în 221 de acțiuni pentru prevenirea faptelor antisociale şi menţinerea ordinii publice. / Au fost organizate peste 4.000 de patrule și s-a acționat în trafic cu 290 de aparate radar.

Polițiștii au intervenit la 2.385 de evenimente, dintre care 1.904 au fost sesizate prin 112.

În urma activităților, au fost constatate 765 de infracţiuni, 114 persoane fiind surprinse în flagrant delict. 6 persoane date în urmărire națională sau internațională au fost depistate, iar în cauzele instrumentate au fost dispuse 28 de măsuri preventive.

Pentru neregulile constatate, polițiștii au aplicat 9.726 de sancţiuni contravenţionale, în valoare de aproape 3.300.000 de lei, iar ca măsuri complementare au confiscat bunuri de peste 10.000 de lei.

Poliţiştii rutieri au fost prezenți în trafic pentru prevenirea accidentelor de circulaţie, constatând 106 infracțiuni la regimul rutier.

665 de conducători auto, care au încălcat legislația rutieră, au rămas fără permisul de conducere, iar în 238 de cazuri a fost retras certificatul de înmatriculare.

Polițiștii au acționat în sistem integrat, alături de celelalte structuri din cadrul Ministerului Afacerilor Interne.

Mănăstirea Râmeț, refăcută cu bani de la Guvern, după ce a fost afectată de incendiu

Guvernul anunță că va interveni, în regim de urgență, pentru înlăturarea efectelor incendiului care a afectat  Mănăstirea „Sfinții Apostoli Petru și Pavel” de la Râmeț, județul Alba, unul dintre cele mai vechi așezăminte culturale din Transilvania.

Premierul Viorica Dăncilă a solicitat Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, ca prin Compania Națională de Investiții, să înceapă lucrările de refacere a așezământului monahal imediat ce vor fi transmise evaluarea Inspectoratului pentru Situații de Urgență și documentația tehnică necesară.

”Mănăstirea de la Râmeț este nu doar un monument istoric valoros, ci și o pagină de istorie a vieții monahale și preocupărilor culturale ale românilor din această regiune. Este datoria și responsabilitatea noastră să protejăm aceste valori si să avem grijă ca generațiile viitoare să le cunoască”, consideră prim-ministrul Viorica Dăncilă.

Într-o primă etapă, prin lucrările efectuate, se vor lua toate măsurile pentru punerea în siguranță a clădirii, iar apoi va continua proiectul de refacere a Mănăstirii de la Râmeț și de înlăturare a efectelor incendiului.

Mănăstirea „Sfinții Apostoli Petru și Pavel” este în prezent beneficiar al unui proiect în valoare de 5,8 milioane de lei, finanțat de Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, prin Compania Națională de Investiții, prin care se urmărește consolidarea Muzeului și clădirii paraclis din cadrul Ansamblului Mănăstirii Râmeț.

Cele două proiecte, respectiv cel de intervenție în regim de urgență pentru refacerea părților afectate de incendiu, și cel pentru consolidarea Muzeului și clădirii paraclis din cadrul Ansamblului Mănăstirii Râmeț, vor fi complementare, potrivit Executivului.

Reamintim că în incendiul din 5 iulie au ars 1.000 de metri pătrați de acoperiș la o clădire a mănăstirii, bunuri personale ale maicilor și obiecte de cult.

Incendiul a fost lichidat după mai bine de 13 ore de luptă cu flăcările.

Inspectoratul pentru Situații de Urgență Alba a anunțat și cauza probabilă a incendiului de la Mănăstirea Râmeț. Potrivit reprezentanților isntituției, este vorba despre un scurtcircuit la un conductor electric defect sau izolat necorespunzător, din mansardă./www.alba24.ro

VERIFICĂRI ALE POLIȚIEI ROMÂNE LA SĂLILE DE JOCURI DE NOROC

Polițiștii au efectuat, timp de o lună, sub coordonarea Direcției de Ordine Publică – I.G.P.R., la nivelul întregii țări, controale la sălile și incintele de exploatare a jocurilor de noroc cu achitarea premiilor pe loc. În urma neregulilor constatate, au aplicat 653 de sancțiuni contravenționale, în valoare de peste 1.000.000 de lei.

Organizarea și realizarea pazei și protecției bunurilor, verificarea sistemelor tehnice de protecție și de alarmare împotriva efracției, dar și respectarea cerințelor minimale de securitate. Acestea au fost doar câteva dintre obiectivele planului de acțiune organizat de Poliția Română.

Astfel, polițiștii de ordine publică au verificat 5.281 de unități cu acest profil din întreaga țară și au descoperit că 69% dintre acestea sunt neasigurate cu pază umană.

În plus, 437 de obiective nu depozitează valorile monetare sau de altă natură în seifuri certificate, cu rezistență ridicată în cazul efracțiilor, conform instrucțiunilor legale.

De asemenea, în lipsa pazei fizice permanente, 8% dintre sălile verificate nu aveau conectat sistemul de alarmare împotriva efracției la un dispecerat de monitorizare a alarmelor și intervenție.

La 77 dintre unitățile verificate, polițiștii au constatat că sistemele electronice erau nefuncționale și, totodată, în 72 dintre cazuri, echipajele dispeceratelor de monitorizare nu au respectat timpii de intervenție.

La finalul verificărilor, a reieșit faptul că 4% dintre sălile de jocuri de noroc nu asigură stocarea imaginilor pentru 20 de zile, iar  la 2% dintre obiectivele controlate, imaginile înregistrate nu au calitatea necesară pentru recunoașterea persoanelor.

În cadrul acțiunii, polițiștii au aplicat 653 de sancțiuni contravenționale (562  conducătorilor de obiective și 91 prestatorilor de servicii), conform Legii 333/2003, privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor și H.G. 301/2012, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 333/2003./www.politiaromana.ro

Percheziţii la persoane bănuite de contrabandă cu ţigări

În cursul dimineţii de joi, 11 iulie 2019, polițiștii de combatere a criminalității organizate din Arad, sub coordonarea procurorilor D.I.I.C.O.T. – B.T. Arad, efectuează 21 de percheziții domiciliare la persoane bănuite de contrabandă cu țigări.

Astfel, 13 percheziții domiciliare sunt efectuate în județul Arad și 8 în județul Timiș și au ca scop destructurarea unui grup infracțional organizat, specializat în contrabandă cu țigări, în zona de vest a României.

De asemenea, urmează să fie puse în executare 11 mandate de aducere emise pe numele membrilor grupării.

Prejudiciul cauzat până în prezent statului, prin activitatea infracțională desfășurată, este de aproximativ 350.000 de euro.

În cauză, polițiștii au indisponibilizat 115.990 de țigări de contrabandă, de proveniență extracomunitară.

Activitățile se desfășoară cu sprijinul de specialitate al Direcției Operațiuni Speciale.

La acțiune participă și polițiști din Arad și Timiș, dar și jandarmi.