Schimbări majore pentru pasagerii WizzAir. Check-in obligatoriu în aeroport

Compania aeriană WizzAir și-a anunțat pasagerii că check-in-ul online nu mai este suficient pentru a călători. Aceștia sunt rugați se prezinte ghișeul din aeroport pentru a fi verificate toate actele necesare, în contextul măsurilor sporite impuse de pandemia de coronavirus.

Wizz Air, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa Centrală și de Est și principal operator pe piața din România atrage atenția asupra faptului că indiferent dacă ai urmat sau nu acele formalități pe internet, de acum înainte, trebuie să mergi și la biroul de check-in din aeroport.

Certificatul de vaccinare, verificat la aeroport

Argumentul avansat este că, urmare a reglementărilor internaționale de călătorie mai stricte, pasagerii ar trebui să ajungă la aeroport devreme, astfel încât partenerul de handling al companiei aeriene să poată verifica rapid toate documentele de călătorie necesare și certificatele solicitate de țara de destinație, pentru a valida permisul de îmbarcare al pasagerului.

„Wizz Air încurajează pasagerii să realizeze check-in-ul la aeroport cu cel puțin două ore înaintea plecării și să viziteze ghișeul pentru check-in, chiar dacă au realizat deja check-in-ul online.

În urma sosirii la aeroport, pasagerii ar trebui să se îndrepte direct către ghișeul de check-in al Wizz Air, unde personalul de handling al companiei aeriene va verifica dacă pasagerul are certificatul/ele, permisul/ele și rezultatul negativ al testului COVID, precum și formularul de înregistrare online aferent, solicitat de țara de destinație.

Dacă aceste documente sunt valide, Wizz Air va emite un nou permis de îmbarcare, care le va permite pasagerilor să se îmbarce.

Dacă pasagerul nu poate prezenta toate documentele solicitate, compania aeriană este obligată să refuze transportul, întrucât pasagerul riscă să nu fie acceptat în țara gazdă.

Nerespectarea acestor reglementări va rezulta în penalități atât pentru pasager, cât și pentru compania aeriană”, a transmis compania.

Pentru simplifica formalitățile, în contextul în care condițiile de intrare sunt diferite de la o țară la alta, Wizz Air a centralizat toate datele de care ai nevoie în Harta pentru Planificarea Călătoriei.

Aceasta este actualizată la intervale regulate de timp și poate fi accesată fără probleme de pe orice tip de dispozitiv.

De asemenea, Wizz Air încurajează pasagerii să verifice site-ul oficial al țării de destinație pentru a găsi informații suplimentare, pentru a verifica cardurile de imunitate acceptate și pentru a confirma toate cerințele de călătorie aplicabile.

Pasagerii cu certificat digital european pentru COVID-19 nu mai trec prin controlul DSP din aeroporturile din țară.

Pasagerii care sosesc din țări aflate pe lista roșie pot utiliza, de asemenea, fluxul verde, dar numai dacă prezintă un certificat digital european COVID.

Important de precizat este faptul că certificatele digitale emise de Marea Britanie nu sunt valabile. Pentru a beneficia de această facilitate, pasagerii trebuie să prezinte acest document personalului din aeroport, la punctul de acces pe culoarul verde.

„Rugăm pasagerii să îşi actualizeze permanent informaţiile privind intrarea în ţară, acestea suferind modificări frecvente.

De asemenea, insistăm ca pasagerii care sosesc din ţări aflate pe lista roşie sau galbenă să îşi completeze din timp formularul solicitat de autorităţile sanitare din România. Acesta poate fi descărcat de pe site-urile companiilor aeriene sau www.mae.ro.

Având în vedere că traficul de pasageri în sezonul de vară este în creştere, iar regulile impuse de pandemie prevăd controale suplimentare, timpii de aşteptare pentru formalităţi (check-in, control de frontieră), dar şi pentru preluarea bagajelor pot creşte în orele de vârf; totuşi, aceştia nu depăşesc, de regulă, timpii de aşteptare de pe celelalte aeroporturi europene.

Prezenţa din timp, la aeroport, pentru pasagerii care urmează să decoleze, este în continuare recomandată ferm”, se mai arată în comunicatul CNAB.

Unde ni se poate solicita certificatul digital Covid

Certificatul digital Covid a intrat în vigoare de la 1 iulie, iar cei mai mulţi dintre români se gândesc în special la avantajul de a călători în mod liber cel puţin prin spaţiul Uniunii Europene scrie observatornews.ro.

Totuşi, certificatul digital Covid are şi alte avantaje, el urmând să fie, cel mai probabil, admis ca dovadă la participarea la anumite evenimente, concerte, evenimente sportive, cât şi ca dovadă de acces în anumite instituţii.

Certificatul digital Covid a intrat în vigoare de la 1 iulie, însă există o perioadă de şase săptămâni de tranziţie, perioadă în care certificatul digital Covid funcţionează în paralel cu dovada simplă de vaccinare sau cu altfel de documente care să ateste că o persoană a trecut prin boală sau s-a testat.

De la 15 august, certificatul digital Covid devine primordial, prin intermediul lui urmând să se facă dovada că o persoană s-a vaccinat împotriva Covid, s-a testat sau a trecut prin boală.

Totuşi, autorităţile dau asigurări că certificatul respectiv nu este obligatoriu ci el reprezintă doar un document care să uşureze situaţia celor care călătoresc şi care permite economisirea de timp pentru formalităţi şi evitarea cozilor. /www.alba24.ro

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.